|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
بشار جعفری در جلسه افتتاحیه مذاکرات آستانه گفت این نشست با همت و تلاش دوستان ما در ایران و روسیه و با هدف برقراری آتش‌بس در سوریه برگزار می‌شود.
رئیس هیات مذاکره‌کننده نظام سوریه به سخنان رئیس هیات معارضان مسلح واکنش نشان داد.

 بشار جعفری در پایان جلسه افتتاحیه مذاکرات آستانه در پایتخت قزاقستان گفت:‌ «سخنان رئیس هیات مذاکره‌کننده گروه‌های تروریستی از چارچوب سخنان دیپلماتیک خارج بود و اصلا ارتباطی با جلسه نداشت.»

وی افزود: «هیات گروه‌های تروریستی در حال دفاع از جنایت جنگی ارتکابی از سوی جبهه فتح‌الشام (النصره سابق) در وادی بردی واقع در حومه دمشق هستند. آن‌ها می‌خواهند از مسموم کردن آب آشامیدنی مردم در عین الفیجه دفاع کنند. آن‌ها از جبهه تروریستی فتح‌الشامی دفاع می‌کنند که آب را بر حدود 7 میلیون نفر از ساکنان دمشق حرام کرده است.»

رئیس هیات مذاکره‌کننده نظام سوریه گفت:‌ «هیات گروه‌های تروریستی و هم‌پیمانانشان در تلاش برای تضعیف مذاکرات هستند و ما نباید بخشی از سناریوی آن‌ها با هدف به شکست کشاندن مذاکرات آستانه باشیم.»

بشار جعفری تاکید کرد ترکیه ضامن گروه‌های تروریستی است، زیرا یکی از هم‌پیمانانشان به‌شمار می‌رود.

 بشار جعفری در جلسه افتتاحیه مذاکرات آستانه گفت این نشست با همت و تلاش دوستان ما در ایران و روسیه و با هدف برقراری آتش‌بس در سوریه برگزار می‌شود.

وی افزود: «هدف از برگزاری مذاکرات آستانه، برقراری آتش‌بس کامل در سراسر سوریه، به جز مناطقی است که در آنجا عناصر داعش، جبهه فتح‌الشام (النصره سابق) و دیگر گروه‌هایی قرار دارند که توافق آتش‌بس در سوریه را نپذیرفته‌اند.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین