|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۰
کد خبر: ۱۴۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
این روزنامه افزود: «محمود حسین، جمعه امین، ولید شرابه، حمزه زوبع، عمر دراج و اشرف بدرالدین اخوانی‌هایی هستند که با بن‌نایف در آنکارا دیدار کردند.»
فاش شدن سندی درباره دیدار ولیعهد عربستان با مسئولان ارشد اخوان‌المسلمین مصر منجر به خشم مقام‌های مصری شده و روابط میان دو کشور به تیرگی گراییده است.

 پس از فاش شدن سندی درباره دیدار محمد بن نایف با مسئولان ارشد اخوان‌المسلمین مصر در آنکارا، پایتخت ترکیه دفتر عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر خواستار اخراج احمد عبدالعزیز قطان، سفیر عربستان از قاهره شد.

روزنامه الوطن چاپ مصر دوشنبه نوشت: «در این سند آمده است که نایف به مسئولان اخوان‌المسلمین وعده داده است که در سالگرد انقلاب 25 ژانویه مصر کمک‌هایی را به آن‌ها برساند که همین موضوع باعث عصبانیت مقام‌های مصری شده است. سفیر عربستان در قاهره هم برای توضیح علت دیدار بن‌نایف با مسئولان ارشد اخوان‌المسلمین، به وزارت امور خارجه مصر احضار شد.»

الوطن نوشت: «بن‌نایف 29 سپتامبر 2016 (8 مهر) با مسئولان اخوان‌المسلمین مصر دیدار کرد، مسئولانی که متواری و تحت تعقیب دستگاه قضایی مصر هستند.»

این روزنامه افزود: «محمود حسین، جمعه امین، ولید شرابه، حمزه زوبع، عمر دراج و اشرف بدرالدین اخوانی‌هایی هستند که با بن‌نایف در آنکارا دیدار کردند.»

وزارت امور خارجه عربستان 9 اکتبر 2016 (18 مهر) در جواب وزارت امور خارجه مصر به‌طور ضمنی به دیدار بن‌نایف با مسئولان اخوانی اعتراف کرد و افزود که اگر چنین دیداری برگزار شده باشد، از آن مطلع نبوده است.

در سند فاش شده آمده است: «بن‌نایف در دیدار با مسئولان اخوان گفته بود که سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان وی را مکلف به کمک کردن به اخوان‌المسلمین در ششمین سالگرد انقلاب 25 ژانویه 2011 کرده است.»

منبع:العالم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین