|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۱
کد خبر: ۱۴۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
نهمین جشنواره فیلم جیپور هند با اعطای چهار جایزه به سینمای ایران پایان یافت.
 نهمین جشنواره فیلم جیپور هند با اعطای چهار جایزه به سینمای ایران پایان یافت.

فیلم «وارونگی» ساخته بهنام بهزادی در نهمین دوره جشنواره فیلم جیپور هند، علاوه بر کسب جایزه «رُز قرمز» به عنوان بهترین فیلم این رویداد سینمایی جایزه بهترین فیلمنامه را نیز به خود اختصاص داد.

«وارونگی» پیش از این توانسته بود جایزه بهترین فیلم از جشنواره مِد ایتالیا را هم از آن خود کند و در بخش نوعی نگاه جشنواره کن، جشنواره‌های ونکوور، هامبورگ، کمبریج، کرلا، فستیوال فیلم‌های ایرانی کانادا و هفته فیلم‌های ایرانی پاریس و جشنواره فیلم دبی روی پرده برود.

سحر دولتشاهی، علی مصفا، ستاره پسیانی، رویا جاویدنیا، علیرضا آقاخانی، شیرین یزدان‌بخش، ستاره حسینی، پیام یزدانی، مجتبی نم‌نبات و عباد کریمی بازیگران «وارونگی» هستند.

به نقل از سایت رسمی جشنواره جیپور هند، در سایر بخش‌های این جشنواره ، فیلم «اورند» ساخته پوریا آذربایجانی جایزه بهترین فیلم با موضوع جنگ و صلح این رویداد سینمایی را از آن خود کرد و چهارمین جایزه سینمای ایران نیز در بخش رقابت بین‌المللی بهترین فیلم کوتاه به «دختر» ساخته مهرداد حسنی تعلق گرفت.

جشنواره جیپور یکی از معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی فیلم کشور هند محسوب می‌شود که پیش از این نیز فیلم‌های ایرانی در آن حضور داشته‌اند و موفقیت‌هایی هم کسب کرده‌اند.

نهمین جشنواره فیلم جیپور از  هفتم تا یازدهم ژانویه (18 تا 22 دی ماه) در کشور هند برگزار شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین