|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۰
کد خبر: ۱۴۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه «بنادر» در جنوب شرق سومالی، 4 کشته و12 زخمی برجا گذاشت.
 انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه «بنادر» در جنوب شرق سومالی، 4 کشته و12 زخمی برجا گذاشت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شین هوا، یک مقام مسئول سومالیایی روز یکشنبه گفت که بر اثر وقوع 2 انفجار همزمان در نزدیکی یک رستوران کوچک در منطقه «بنادر» در جنوب شرق کشور، ، دستکم 4 نفر کشته و 12 تن زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار تروریستی را بر عهده نگرفته، اما گروه تروریستی الشباب که متحد القاعده در سومالی است، در گذشته مسئول حمله هایی از این دست شناخته شده است.

گروه تروریستی الشباب پیشتر نیز دست به انفجاری خونین در موگادیشو ( پایتخت) زده بود و مدعی شد که در این انفجارها دستکم 30 تن از جمله چند نظامی کشته شده اند.

دراین انفجار، دو خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی یک مقر مقام های محلی در شهر' گالکایو' درمرکز سومالی منفجر شدند که براساس گزارش های منابع رسمی در این انفجارها 10 نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

گروه الشباب یک گروه تندرو سومالیایی است که از سال 2012 بخشی از شبکه القاعده شده است.

این گروه درگذشته بخش هایی از مرکز و جنوب سومالی را درکنترل خود داشت اما در سال 2015 شهرهای بزرگ را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در تصرف خود دارد. شمار نیروهای الشباب درسال 2014 بین 7 تا 9 هزار نفر برآورد شده است.

همچنین شین هوا از موگادیشو گزارش داد: « فرانچسکو مادیرا» نماینده ویژه اتحادیه آفریقا در سومالی در بیانیه ای اعلام کرد: از زمان اعزام هیات اتحادیه آفریقا به سومالی در سال 2007 موفقیت های زیادی با همکاری نیروهای سومالیایی در برقراری امنیت و ثبات در کشور حاصل شده است.

«مادیرا» با بیان اینکه 'سلسله عملیات های مشترک نیروهای اتحادیه آفریقا(آمیسوم) و نیروهای امنیتی سومالی در مقابله الشباب بسیار موفقیت آمیز بوده است' تصریح کرد: سومالی در مسیر ثبات و پیشرفت قرار دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین