|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۱
کد خبر: ۱۴۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰
محققان معتقدند کهنسال‌ترین نهنگ قاتل جهان که با نام گرنی شناخته می‌شد، مدت طولانی است که دیده نشده و احتمالا مرده‌است
 محققان معتقدند کهنسال‌ترین نهنگ قاتل جهان که با نام گرنی شناخته می‌شد، مدت طولانی است که دیده نشده و احتمالا مرده‌است.

این نهنگ که بیش از 100 سال سن داشت، با نام رسمی J2 شناخته می‌شد. این نهنگ تمرکز اصلی مستند جدید شبکه BBC بوده‌است، برنامه‌ای که در آن با هدف آشکار ساختن راز تکامل نهنگ‌ها گروهی از این آبزیان غول‌پیکر تحت نظر قرار گرفته بودند.

مطالعه روی نهنگ‌های قاتل ماده که بسیارطولانی‌تر از دوران بارور بودنشان عمر می‌کنند، اطلاعات جدیدی از دوران پس از باروری این جانداران در اختیار محققان قرار داده‌است.

تعقیب گرنی و دیگر نهنگ‌های قاتل ماده نقش کلیدی آنها را در گروه خانواده آشکار ساخته‌است. این نهنگ‌های ماده از دیگر نهنگ‌های ماده جوانتر مراقبت کرده و حتی غذای نهنگ‌های نر بالغ را نیز تامین می‌کنند. محققان اکنون می‌گویند گرنی مدت‌ها است که در میان اعضای خانواده‌اش دیده نشده و از این رو احتمال می‌دهند مرده باشد.

به گزارش جام نیوز، نهنگ‌هایی که دوران باروری آنها به پایان رسیده‌است به دیگر خانواده‌ها کمک می‌کنند تا زنده بمانند، و همین کمک می‌تواند دلیل طول عمر نهنگ‌های ماده پس از دوران باروری آنها باشد. به گفته محققان دانشگاه اکستر،‌ گرنی در سال‌های آخر عمرش سعی می‌کرد با نشان دادن موقعیت غذا به اعضای خانواده‌اش کمک کند تا زنده بمانند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین