|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر با بیان اینکه قبل از برجام صادرات به سختی و به کشورهای آسیایی انجام می شد، گفت: بعد از برجام، صادرات علاوه بر کشورهای آسیایی به کشورهای اروپایی همچون ایتالیا، بلژیک، اسپانیا و حتی برزیل آن هم بدون واسطه صورت می گیرد.
 مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر با بیان اینکه قبل از برجام صادرات به سختی و به کشورهای آسیایی انجام می شد، گفت: بعد از برجام، صادرات علاوه بر کشورهای آسیایی به کشورهای اروپایی همچون ایتالیا، بلژیک، اسپانیا و حتی برزیل آن هم بدون واسطه صورت می گیرد.

غلامرضا امیری سلیمانی در گفت و گو با خبرنگاران در تبریز افزود: صادرات ما به کشورهای مختلف با فضای باز ایجاد شده به حدود سه میلیارد یورو افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: قبل از برجام برای بسیاری از کالاها از جمله محصولات پتروشیمی، توان صادراتی نداشتیم اما پس از برجام، 10 درصد محصولات تولیدی کشور در حوزه پتروشیمی صادر می شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر با اشاره به کلنگ زنی طرح خط انتقال اتیلن غرب در پتروشیمی تبریز توسط وزیر نفت افزود: با سرمایه گذاری حدود 215 میلیارد تومانی، احداث این خط آغاز و لوله گذاری در حدود 24 ماه طبق برنامه انجام خواهد شد و تلاش می کنیم زودتر از موعد آن را به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این طرح، میزان تولید محصولات پتروشیمی تبریز دو برابر می شود، گفت: با این اتفاق از نظر افزایش ظرفیت، وضعیت بهتر خواهد شد و با توجه به اینکه استفاده از نفتا کاهش می یابد، گاز مصرفی ارزش افزوده بیشتری خواهد داشت.
سلیمانی ادامه داد: دو سال به صورت جدی پیگیر انتقال هرچه سریعتر این خط اتیلن به تبریز بودیم و همچنین تضمین خوراک نیز سه ماه قبل نهایی شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت های پتروشیمی از گاز استفاده می کنند، گفت: چون این خط از میاندوآب به تبریز ادامه نداشت پتروشیمی تبریز مجبور به استفاده از نفتا بود و با ایجاد این خط علاوه بر صرفه اقتصادی، ظرفیت افزایش نیز خواهیم داشت.

سلیمانی در خصوص شرکت غدیر اظهار کرد: این شرکت هفت زیرمجموعه دارد که یکی از آنها نفت و گاز است و سهام این شرکت وابسته به صندوق های بازنشستگی است.

وی ادامه داد: 82 هزار نفر سهامدار حقیقی این شرکت در بورس هستند و از طریق بازار سرمایه، سهام آن خرید و فروش می شود.

مدیرعامل شرکت غدیر اظهار کرد: این شرکت در استان آذربایجان شرقی فعالیت گسترده ای دارد و تلاش می کنیم که سرمایه گذاری خوبی داشته باشیم، چون استان از نظر نیروی انسانی مزیت دارد و از طرفی هم امکان توسعه هم وجود دارد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری 900 میلیون یورویی شرکت غدیر در پالایشگاه تبریز گفت: طرح توسعه پتروشیمی و پالایشگاه تبریز نزدیک 70 هزار میلیارد ریال است که طبق برنامه ریزی تا سال 1399 سرمایه گذاری انجام می شود.

وی در خصوص افزایش سرمایه در پتروشیمی تبریز گفت: نیاز است بخشی از این سرمایه از سوی سهامداران و بخشی نیز از سوی فاینانس تامین شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین