|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۳۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
منتظرالمهدی در خصوص آخرین وضعیت پیگیری حادثه فهرج کرمان و تیراندازی در یکی از روستاهای این استان توضیح داد: متهم این حادثه دستگیر شده است.
سخنگوی ناجا با بیان اینکه افراد از اعلام اخبار غیر موثق در حوزه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خودداری کنند، گفت:‌ هر نمایشگاهی که دایر می‌شود مجوز خود را از وزارت صنعت و معدن دریافت می‌کند.

 سردار سعید منتظرالمهدی در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه در واکنش به اظهارات رحمت‌الله حافظی،عضو شورای شهر تهران مبنی‌بر سیاسی بودن تغییر رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: به افراد توصیه می‌شود از اعلام اخبار غیر موثق در حوزه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خودداری کنند زیرا پلیس کارهای مهم‌تری دارد و نباید این افراد پلیس را وارد بازی‌های خودشان کنند.انتصاب و جابجایی در درون نیروی انتظامی بر اساس قوانین و تابع روابط سازمانی است.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به اینکه ترافیک در پایتخت زاییده چندین مولفه است، تصریح کرد: مدیریت شهری، قوانین ناظر بر شهرسازی، تجهیزات هوشمند، فرهنگ ترافیک، خودروها، مردم و پلیس از جمله عواملی هستند که در بروز ترافیک دخالت دارند.

وی با بیان اینکه در کشور ما شرایط جوی و آب و هوایی هم در ترافیک هم اثرگذار است، عنوان کرد: مهم‌ترین ماموریت پلیس در حوزه راهور تهران بزرگ با به کارگیری بیش از 45 هزار نیرو استفاده درست از امکانات و تجهیزات موجود و همچنین روان‌سازی ترافیک است البته روان‌سازی ترافیک هم تابعی از نظم ترافیکی است.

گزارشی از ورود مواد مخدر جدید به پلیس نرسیده است

منتظرالمهدی در پاسخ به سوالی در خصوص ورود مواد مخدر «بونزای» در کشور در قالب خوشبو کننده‌ها توضیح داد: نه پلیس امنیت و نه پلیس مبارزه با مواد مخدر از ورود چنین مواد مخدری به کیش خبر نداده‌اند، اگر چه سوداگران مواد مخدر به دنبال این هستند تا هر روز با آوردن اسامی جذاب و بسته‌بندی متفاوت مواد مخدر را به بازار عرضه کنند. بیش از 300 تن مواد مخدر در جهان وجود دارد که پایه شکل‌گیری آنها شیشه و آمفتامین است.

وی در خصوص ورود مواد مخدر جدیدی موسوم به « بی‌تی» به کشور اضافه کرد: این ماده که تحت عنوان مواد مخدر شادی‌زا از آن نامه برده می‌شود جدید نیست و در سال‌های 84 و 85 هم از آن نامه برده شده است ریشه این مواد مخدر در ناس است که از درخت بتل در پاکستان و هند به دست می‌آید. این ماده را با آهک و تنباکو مخلوط کرده و در قالب پاستیل و آدامس به فروش می‌رسانند.

معاون اجتماعی ناجا تاکید کرد: البته این ماده مخدر در سبد اعتیاد کشور بسته‌بندی نمی‌شود اما به شدت مضر و سرطان‌زا است.

ساماندهی کانال‌های تلگرامی برعهده وزارت ارشاد

وی در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی کانال‌های تلگرامی که بیش از 5 هزار نفر ظرفیت دارند، گفت: ساماندهی کانال‌های تلگرامی به حوزه وزارت ارشاد برمی‌گردد و آنها هم ‌اکنون در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این موضوع هستند و البته در این خصوص هنوز وظیفه‌ای برای پلیس تعیین نشده است.

منتظرالمهدی در خصوص آخرین وضعیت پیگیری حادثه فهرج کرمان و تیراندازی در یکی از روستاهای این استان توضیح داد: متهم این حادثه دستگیر شده است.

همکاری پلیس امنیت و سازمان سینمایی به منظور دستگیری قاچاقچیان فیلم‌ها

وی در خصوص دستگیری قاچاقچیان فیلم‌ها و همکاری پلیس با وزارت ارشاد در این خصوص به دنبال دستگیری قاچاقچی فیلم‌های ابد‌و‌یک روز و فروشنده گفت: ‌قاچاقچی این دو فیلم دستگیر شده است و پلیس همکاری وسیعی با سازمان سینمایی، در این خصوص شروع کرده است. البته بخش عظیمی از موضوع توسط وزارت ارشاد پیگیری می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین