|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۱۳۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
تقریبا همه کارشناسان اقتصادی رسیدن به این رشد را غیر‌قابل امکان می‌دانستند ولی الان نه تنها به آن دست پیدا کردیم، بلکه تورم را هم از بالای 40 درصد به تورم یک رقمی رساندیم.
 تقریبا همه کارشناسان اقتصادی رسیدن به این رشد را غیر‌قابل امکان می‌دانستند ولی الان نه تنها به آن دست پیدا کردیم، بلکه تورم را هم از بالای 40 درصد به تورم یک رقمی رساندیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛معاون پارلمانی رئیس جمهوری به رونق اقتصادی کشور در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: نا امید کردن مردم، گناهی نابخشودنی، بازی در زمین دشمن و ناامیدی مردم نسبت به کل نظام است.

حسینعلی امیری پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد، سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور را یکی از مهمترین اولویت‌های دولت یازدهم دانست و اظهار داشت: حل مسئله پرونده هسته‌ای، حقوق شهروندی، اصلاح نظام اداری هم از دیگر رویکردهای دولت در این چند سال بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسائلی از جمله رشد اقتصادی، خروج از تورم، تک رقمی کردن تورم، ارتباط تنگاتنگی با موضوع هسته‌ای و موضوع برجام و حل بزرگترین پرونده ما در شورای امنیت داشت، تاثیر هر کدام از این دو موضوع بر یکدیگر به این مسائل توجه شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه در اواخر سال 91 و اوایل سال 92 ایران از شرایط بین‌المللی در تحریم قرار داشت و قطعنامه‌های ظالمانه‌ای علیه ایران اجرا شده بود، گفت: یکی از نقاطی که به صورت بسیار فنی در تحریم‌های علیه ایران گنجانده شده بود، بحث عدم بیمه کالاهایی بود که به سمت ایران فرستاده می‌شود.

امیری خاطرنشان کرد: این موضوع سبب شده بود که اگر در جایی موفق می‌شدیم تحریم‌ها را دور بزنیم، از آنجا که نظام بین‌المللی با ایران همکاری نمی‌کرد، هیچ بنگاه اقتصادی حاضر نبود که به مقصد ایران کالایی ارسال و حمل کند.

وی گفت: یکی از مهمترین موضوعات در بحث تجارت و اقتصاد بین‌الملل بحث بیمه کالا و بیمه کشتی است و به همین دلیل این موضوع ایران را با مشکل بسیار بیشتری مواجه کرده بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: نظام بانکی ما هم کاملا قفل بود و نمی‌توانستیم ارتباطات و مراودات بانکی داشته باشیم و جالب است که در این زمان، وزارت خارجه برای پرداخت حقوق کارمندانش در خارج از کشور با مشکل مواجه بود چرا که اساسا نمی‌توانستند پول حواله کنند.

امیری ادامه داد: در زمینه صادرات نفت هم در صورتی که موفق به صادرات حداقل نفتی می‌شدیم، باید با چندین واسطه این کار را انجام می‌دادیم که بتوانیم امور کشور را بچرخانیم.

وی افزود: در چنین شرایطی دولت سر کار آمد و گفتمانی که توسط آقای روحانی ایجاد شد، به مردم امید داد و با همدلی و همکاری مردم و تلاش مسئولان، اولویت‌هایی که رئیس جمهور در ایام تبلیغاتی مطرح کرده بودند، به شکل برنامه‌ای پیش رفت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور‌ تصریح کرد: درست است که ما امروز با بدعهدی‌های آمریکایی‌ها در پرونده هسته‌ای مواجه هستیم ولی برجام الان به یک سند بین‌المللی تبدیل شده و آثار همه قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت به تصویب رسیده بود الان از بین رفته است.

امیری برجام را یک قرارداد بین دو کشور ندانست و گفت: الان آمریکا بد‌عهدی می‌کند ولی در واقع الان ما شاهد مراوده جامعه جهانی با ایران، حمل کالا به کشور و حضور هیئت‌های تجاری هستیم که همه این موارد معنادار است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تدبیری که انجام شده، ما امروز در استان یزد شاهد هیچ واحد تعطیلی نیستیم و تمام واحدهایی که تعطیل شده بودند الان در حال فعالیت هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه صادرات غیر نفتی بر واردات در حال برتری پیدا کردن است، گفت: خوشبختانه از مهار تورم که دولت موفق و سربلند پیش آمده، امروز به رشد اقتصادی هفت و چهار دهم درصد رسیده‌ایم.

امیری بیان کرد: تقریبا همه کارشناسان اقتصادی رسیدن به این رشد را غیر‌قابل امکان می‌دانستند ولی الان نه تنها به آن دست پیدا کردیم، بلکه تورم را هم از بالای 40 درصد به تورم یک رقمی رساندیم.

وی افزود: نکته مهم این است که در سال 92 یک امیدی در دل مردم ایجاد شد و امروز ناامید کردن مردم بازی در میدان و زمین دشمن و یک گناه نابخشودنی است چرا که اگر مردم از کارکرد و اقداماتی که دولت دارد و انجام داده ناامید شوند و این ذهینت در جامعه به وجود آید، ناامید کردن مردم نسبت به کل نظام و حاکمیت است.

به گزارش تسنیم، معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: این امید باید در بین مردم تقویت شود و معتقدیم که ان‌شاالله این امید ملی به یک عشق ملی تبدیل شود و این موضوع وظیفه همه مردم، مسئولان، مدیران، گروه‌های مرجع و دیگر افراد است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین