|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۳۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰
دولت اوباما در آخرین روزهای کار خود، در برابر بمباران گسترده غیرنظامیان در یمن موضع‌گیری کرد و فروش برخی انواع موشک به عربستان را به حالت تعلیق درآورد.
  دولت آمریکا تصمیم گرفته در سایه بدنامی نیروی هوایی عربستان بخاطر هدف قرار دادن گسترده غیرنظامیان در یمن، فروش تسلیحات دارای قابلیت هدایت دقیق را به این کشور تعلیق کند.

آمریکایی‌ها همچنین تصمیم گرفته‌اند برنامه آموزش خلبانان سعودی را بازبینی و بر درس‌های مربوط به هدف‌گیری، تأکید بیشتری کنند.

این خبر را یک منبع دولتی آمریکایی به رویترز داده و گفته مشکلات «سیستماتیک و مسری» خلبانان سعودی در هدف قرار دادن غیرنظامیان، دلیل این تصمیم بوده است.

منبع مذکور که به شرط ناشناس ماندن مصاحبه کرده، گفته: «تصمیم گرفته‌ایم فروش تسلیحات رهاشونده از هواپیما و بمب‌های دارای قابلیت هدایت دقیق به برخی خریداران خارجی را متوقف کنیم.»

عربستان از ابتدای حمله به یمن، بارها غیرنظامیان را به بهانه‌های مختلف بمباران کرده؛ بدنام‌ترین حمله از این دست، به اسفند ماه سال گذشته باز می‌گردد که جنگنده‌های سعودی یک بازار را در استان «حجّه» بمباران کردند و 107 نفر از مردمی که در حال خرید و فروش مایحتاج خود بودند را کشتند.

این حمله به قدری غیرقابل توجیه بود که حتی سازمان ملل هم آن را محکوم کرد.

عربستان در ناوگان هوایی ارتش خود، جنگنده‌-بمب‌افکن‌های انگلیسی تورنادو را نیز در اختیار دارد که بمب‌ها و موشک‌های انگلیسی زیر آن بسته می‌شود.

دولت جزیره به رغم اعتراضات مکرر سازمان حقوق بشری، تاکنون موضعی جدی در این خصوص نگرفته است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین