|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۷
»
کد خبر: ۱۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در ادامه روند تلاش های دیپلماتیک برای رسیدن به توافقنامه سازش میان اسراییل و تشکیلات خودگردان فلسطین تا فصل بهار ، در نهمین سفر خود به خاورمیانه در سال 2013 میلادی ، وارد این منطقه می شود.
کری در مذاکرات با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که روزهای پنجشنبه و جمعه پشت درهای بسته برگزار می شود ، طرح امنیتی در کرانه باختری رود اردن ، اهداف سفر اخیرش به منطقه و مسائل مهم دیگری را مطرح خواهد کرد.
سفر کری در بحبوحه بروز نشانه های اندکی از پیشرفت و نارضایتی فلسطینی ها از طرح امنیتی صورت می گیرد.
جن پساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه دو روز پس از دیدار کری با مذاکره کنندگان ارشد دو طرف در واشنگتن گفت : « مذاکرات در حال پیشرفت است. انتظار داریم آنها درباره امنیت و سایر مسائل گفتگو کنند. »
پساکی افزود کری روز دوشنبه به همراه مارتین ایندیک فرستاده آمریکا به خاورمیانه با تزیپی لیونی مذاکره کننده ارشد اسراییل و صائب عریقات همتای فلسطینی وی هم جداگانه و هم در حضور هر دوی آنها دیدار کرد.
لیونی و عریقات برای شرکت در کنفرانس خاورمیانه در واشنگتن بودند که در این کنفرانس باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا ، نتانیاهو و کری شرکت داشتند.
یک مقام بلند پایه فلسطینی همان روز اعلام کرد کری وعده خود را به منظور تلاش برای مذاکره درباره توافق نهایی در دور کنونی مذاکرات زیر پا گذاشته است.
فلسطینی ها نگرانند این توافق بیشتر مطابق خواسته های امنیتی اسراییل باشد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از واشنگتن ، فلسطینی ها خواهان تشکیل کشور مستقلی در کرانه باختری رود اردن ، غزه و شرق بیت المقدس هستند .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین