کد خبر: ۱۳۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
وزیر خارجه آمریکا در نشستی در پاریس گفته است که واشنگتن و حامیانش در سوریه، به دنبال آتش بسی معنادار در سوریه هستند.
 وزیر خارجه آمریکا در نشستی در پاریس گفته است که واشنگتن و حامیانش در سوریه، به دنبال آتش بسی معنادار در سوریه هستند.

وزیر خارجه آمریکا که شرکت در نشستی درباره سوریه به همراه همتایان خود از چند کشور به پاریس رفته، در این نشست سخنرانی کرده است.

امروز شنبه پاریس میزبان نشست وزرای خارجه آمریکا، ترکیه، فرانسه، انگلیس، آلمان و برخی دیگر از کشورها به منظور رایزنی درباره سوریه و به ویژه حلب بوده است.

در حاشیه این نشست پاریس، جان کری درباره شرایط کنونی سوریه و رایزنیهای آمریکا با روسیه درباره سوریه به ویژه تحولات حلب اظهارنظر کرد.

وزیر خارجه دولت باراک اوباما که هفته های پایانی خود را می گذراند، در سخنانی گفت: «هدف ما روشن است. باید به یک آتش بس معنادار مبتنی بر اصول انسان دوستانه دست یابیم».

جان کری ادامه داد: «مذاکرات امیدبخش در ژنو میتواند به موفقیت منتهی شود اما با قطعیت و اطمینان نمیشود در این باره سخن گفت. این سختترین نوع دیپلماسی است».

او که بارها درباره پیروزیهای میدانی سوریه در حلب اظهارنظر کرده، امروز در پاریس باز هم گفت: «اگر حلب به دست رژیم بیافتد، جنگ پایان نمی یابد و شما را به راه حل سیاسی، نزدیکتر نمیکند».

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از این سخنانش، تاکید کرده که معارضان سوری اعتمادی به رژیم اسد و روسیه ندارند.

کری در ادامه درباره رایزنیهای خود با همتای روسش تاکید کرده که در گفتگوها با سرگئی لاوروف، «خواسته های جهانی» درباره سوریه و حلب را به اطلاع او رسانده است.

او در ادامه ادعاها علیه دولت سوریه، «رژیم» را در موضوع «جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی» مقصر خوانده است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین