|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۲
کد خبر: ۱۳۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
«‌بعد از تاییدیه وزارت ورزش نامه به شورای برون مرزی ارسال و تعداد نفرات و مربیان و سرپرستان همگی مشخص می‌شود و بعد از آن تیم اجازه حضور در آن رقابت‌ها را پیدا می‌کند.
رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: متاسفانه مشکلات ما در حوزه بانوان بسیار زیاد است البته تلاش‌های خودمان را برای رفع موضوع حجاب کرده‌ایم اما متاسفانه مسئولان فیبا تا به امروز مجوز حضور بانوان ایرانی با پوشش مناسب را در مسابقات رسمی نداده اند.

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال درباره اعزام بدون مجوز دختران به تورنمنت ترکمنستان گفت: «اعزام یک تیم به یک کشور برای برگزاری مسابقات سلسله مراتبی دارد که باید همگی آن اجرا شود. در وهله اول کشور میزبان دعوت نامه ای را به فدراسیون ارسال می کند و تیم مورد نظر را برای مسابقات دعوت می کند. این دعوت نامه از طرف فدراسیون به وزارت ورزش ارسال می شود تا در مورد اعزام تصمیم گیری کنند.»

وی ادامه داد: «‌بعد از تاییدیه وزارت ورزش نامه به شورای برون مرزی ارسال و تعداد نفرات و مربیان و سرپرستان همگی مشخص می‌شود و بعد از آن تیم اجازه حضور در آن رقابت‌ها را پیدا می‌کند. یک تیم برای حضور در تورنمنت برون مرزی نیاز به مجوز رسمی از وزات ورزش و جوانان و همچنین شورای برون مرزی دارد. مگر فدراسیون می تواند بدون اجازه شورای برون مرزی یا وزارت خانه تیمی را به خارج از کشور اعزام کند؟!»

رئیس فدراسیون بسکتبال در واکنش به اعتراض عده‌ای مبنی بر اینکه فدراسیون از بانوان حمایت نمی کند، اظهار کرد: «وقتی که یک تیم بدون اجازه ما و طی نکردن هیچ کدام از این مراحل قانونی به کشوری دیگری اعزام می شود، از ما توقع حمایت دارند؟! این دختران و پسران با چه مجوزی به ترکمنستان رفتند و در این رقابت‌ها بازی کردند؟ حضور آنها در این تورنمنت توهین به وزارت ورزش و جوانان بوده و من به عنوان رئیس فدراسیون این موضوع را گزارش داده‌ام، اما تاکنون هیچ اقدامی در مورد آنها انجام نداده‌ام و منتظر هستم که وزارت ورزش و جوانان در مورد آنها اظهارنظر کند. اگر وزارت دستور تنبیه و توبیخ بدهد با آنها برخورد خواهم کرد در غیر این صورت کاری از پیش نمی‌بریم.»

مشحون در ادامه به حضور بانوان باحجاب در تورنمنت‌های رسمی اشاره کرد و گفت: «‌من تا جایی که در توانم بود برای حل این مشکل تلاش کردم اما متاسفانه برخی از افراد که به دنبال تخریب من و فدراسیون بسکتبال هستند. من و سعیدلو رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی ساعت‌ها بر سر موضوع شرکت بانوان ایران با حجاب کامل در مسابقات رسمی با نماینده فدراسیون جهانی فیبا صحبت کردیم و آنها در نهایت به ما گفتند که هیچ کشوری تمایل ندارد با این لباسی که شما می‌گویید بازی کند. لباس رسمی بسکتبال شورت و پیراهن ورزشی است و تمامی کشورها باید آن را اجرا کنند. فدراسیون جهانی فیبا معتقد است بازی رسمی لباس رسمی نیاز دارد و تمامی کشورها هم باید به قوانین احترام بگذارند.»

رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه کدام مسئولی دوست ندارد تیم‌هایش در مسابقات رسمی حضور پیدا کند، بیان کرد: «‌من آنچه که در حوزه اختیاراتم بوده اجرا کردم و کسانی که امروز من را به باد انتقاد می گیرند خودشان هم می‌دانند فیبا به بانوان با این لباس اجازه نمی‌دهد. ما حتی فیلم و عکس بازی ها را برای آنها ارسال کردیم اما در نهایت به ما گفتند کشورهایی دیگر تمایلی برای پوشیدن این لباس ندارند. از طرفی بازی بسکتبال دو داور مرد و یک داور زن دارد و اگر به فرض اینکه فدراسیون جهانی به ما اجازه دهد می توانیم برای بانوان داور مرد بگذاریم؟! متاسفانه مشکلات ما در حوزه بانوان بسیار زیاد است و تلاش‌های خودمان را برای رفع این موضوع کردیم اما فیبا متقاعد نمی‌شوند ولی با این حال باز هم چهارم آذرماه جلسه ای با مسئولان فدراسیون جهانی داریم و باز هم رایزنی را انجام خواهیم داد.»

مشحون همچنین در واکنش به جریمه میلیونی بازیکنان و مربیان و بحث درآمدزایی از این طریق برای فدراسیون اشاره کرد و گفت: «جریمه بازیکنان و مربیان بر اساس خردجمعی بوده و اینگونه نبوده که تنها من در این مورد تصمیم بگیریم. در کجای دنیا وقتی داور تصمیمی می گیرد عده‌ای هوادار به زمین مسابقه می‌آیند و بازی را بهم می ریزند. ما بهترین داوران را در فدراسیون داریم و از همه کشورهای همسایه از این داورها استفاده می کنند اما در ایران عملکرد آنها توسط بازیکنان و مربیان زیر سوال می رود. برای حل این موضع ما با بائرمن مشورت کردیم و او به ما گفت که با اعمال جریمه تا حد زیادی از درگیری‌ها در لیگ جلوگیری می کنیم. این جریمه ها برای فدراسیون درآمدزایی نمی شود و مشکلات مالی فدراسیون هم برطرف نمی شود و از طرفی با اعمال جریمه هم اخلاق به آنها تزریق نمی شود و تنها ما می توانیم تا حدودی شرایط را کنترل کنیم. مرحله اول این جرایم بخشیده شد اما ما وقتی باز درگیری را در مسابقات لیگ دیدیم این جرایم را اعمال کردیم و از تیم هایی که مختلف هستند همه جرایم را می گیریم.»

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین