|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۱۳۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
مردم بدانند ائتلاف امید که مخصوصا در انتخابات مجلس خودش را نشان داد در جهت تحقق منویات، شعارها و آرمان‌ها جدی است.
یک عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان از انتخاب رییس این شورا در جلسه امشب (یکشنبه) خبر داد.

محمدرضا تابش در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: جلسه انتخاباتی شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان امشب برگزار می‌شود و ارکان این شورا به صورت رسمی انتخاب خواهند شد.

وی افزود: قاعدتا بحث ریاست آقای عارف مطرح است که من نشنیده‌ام که فرد دیگری برای ریاست شورا کاندیدا شده باشد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی سه نفر از اعضای این فراکسیون را به عنوان عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان انتخاب کرد.

تابش همچنین درباره برنامه های اصلاح‌طلبان برای انتخابات نیز  اظهار کرد: شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان هنوز وارد مصادیق نشده است اما راه و روش ما همانی است که مردم به آن رای دادند.  مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و انتخابات مجلس سال 94 به تدبیر و امید، تعامل با دنیا و پرهیز از بداخلاقی، دفاع از منافع ملی و مبارزه با فساد رای دادند.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که در جهت خواسته‌های مردم هم انتخابات شوراها و هم انتخابات ریاست جمهوری به شکل پرشوری برگزار شود چرا که به هر حال اعتماد عمومی پشتوانه اقتدار حکومت است و باید از اعتماد مردم صیانت کنیم.  اگر هم در جایی به واسطه عملکرد ناصواب برخی بخش‌ها یا بزرگ جلوه دادن مسائل توسط جناح رقیب به اعتماد مردم خدشه وارد شده باید این اعتماد ترمیم شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس یادآور شد: مردم بدانند ائتلاف امید که مخصوصا در انتخابات مجلس خودش را نشان داد در جهت تحقق منویات، شعارها و آرمان‌ها جدی است.

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره تحلیل سعید حجاریان مبنی بر اینکه حسن روحانی از رای اصلاح‌طلبان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آسوده خاطر است نیز گفت: نه ما گفته‌ایم که آقای روحانی اصلاح‌طلب است و نه خود ایشان چنین چیزی را مطرح کردند بلکه ایشان مشی اعتدالی دارند و حداقل در جهت تحقق شعارهایش تلاش کرده است.

وی با اشاره به دیدار هیات رییسه فراکسیون امید با رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: آقای روحانی در این دیدار در مورد چگونگی تحقق شعارهای خود صحبت کرد و گفت که من این شعارها را از یاد نبردم و در جهت تحقق آن تلاش می‌کنم. اگرچه ممکن است بعضی از  آنها رسانه‌ای شود و برخی دیگر نشود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمایت مشروط اصلاح‌طلبان از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان راجع به گزینه دیگری بحث نکردند و در مورد چگونگی حمایت از آقای روحانی هم بحثی نشده است و ضرورتی هم ندارد شخصیت آقای روحانی به نحوی نیست که کسی برایشان شرط بگذارد و از سویی مناعت و عزت نفس ما بالاتر از این است که بخواهیم حمایت مشروط از کسی داشته باشیم.

تابش تاکید کرد: آقای روحانی در دوران مسئولیت خود، تغییر و تحولات و عزل و نصب‌ها و ترمیم کابینه خوب عمل کرده است. مشخصا سه عضو جدید کابینه هر سه اصلاح‌طلب هستند. همچنین خانم احمدپور که به عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی منصوب شد گزینه خوبی بود و من شنیدم که خانم شجاعی قرار است به ریاست کتابخانه ملی انتخاب شود که این هم انتخاب خوبی است.   

وی در پایان اضافه کرد: اصلاح‌طلبان همچنان عزت نفس و مناعت طبع خود را حفظ خواهند کرد و ما انشاءالله اصول را ترسیم می‌کنیم و بر پایه اصول حمایت خود را از کاندیداها خواهیم داشت. اقای روحانی هم ملاحظه نظرات اصلاح‌طلبان را دارند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین