|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۲۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
یک فرض این است که دوستان خبرگزاری رسا اشتباها این 2عبارت را در بیانات آیت الله گنجانده باشند. فرض دیگر اینکه جناب آقای مصباح ،سهوا آن را افزوده باشند.
مهاجری، محمد - خبرگزاری رسا 5شنبه شب از قول آیت الله مصباح یزدی این جمله را که در جمع عده ای از طلاب و دانشجویان مطرح شده منتشر کرده است:" از زمانی که بحث پیاده شدن ولایت فقیه در جامعه مطرح شد، امام خمینی(ره) اظهار داشتند که من به وسیله ولایتی که از سوی خدا به من داده شده در دهان آمریکا می زنم و دولت تعیین می کنم."

1- ظاهرا اشاره آیت الله مصباح به این جمله امام راحل(ره) است:"من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می كنم، من به واسطه اینكه ملت مرا قبول دارد ... (صحیفه نور، جلد ۶ - صفحه ۱۶)" این جمله ای از بیانات تاریخی امام در بهشت زهرا در 12 بهمن 1357 است.

2- همانگونه که مشاهده می شود، در بیان امام،عبارتهای"من به وسیله ولایتی که از سوی خدا به من داده شده" و "در دهان آمریکا می زنم" وجود ندارد.

3- یک فرض این است که دوستان خبرگزاری رسا اشتباها این 2عبارت  را در بیانات آیت الله گنجانده باشند. فرض دیگر اینکه جناب آقای مصباح ،سهوا آن را افزوده باشند.


4- هرچند موضع امام در باره ولایت فقیه کاملا روشن بود و نیز  از ابتدای نهضت تا پایان عمر شریفشان در برابر استکبار امریکا ، قاطعانه ایستادند، اما افزودن جملاتی که در بیان ایشان نبوده، تحریف تاریخ است و می تواند برای آیندگان شبهه آفرین باشد.

از آنجا که ممکن است عده ای این خطای سهوی را دستمایه حمله به آیت الله مصباح قرار دهند،این چند جمله مکتوب شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین