|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۲۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
ا وجود این، باید این نکته را باید اضافه کنم که امیدواریم انگلیس در آینده، شریک نزدیک (اروپا) بماند، بالاخص زمانی که مسئله رسیدگی به بحران ها و مناقشه ها در سراسر اروپا مطرح است.
وزیر خارجه آلمان خواهان آغاز فوری مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانک والتر اشتاینمایر -- وزیر خارجه آلمان -- گفت: انگلیس باید هر چه زودتر مذاکرات برای خروج از اتحادیه اروپا را آغاز کند.

بر این اساس، وزیر خارجه آلمان در کنفرانس خبری مشترک با بوریس جانسون، همتای انگلیسی خود گفت: شما در زمره کسانی هستید که اعتقاد داشتید آینده انگلیس در خارج از اتحادیه اروپا است. این را پنهان نمی کنم که این موضوع چندان برایم خوشایند نبود، اما موضع دولت شما در خصوص برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) روشن و صریح است. ما از این بابت متأسفیم، اما به این تصمیم احترام می گذاریم. اکنون هر دو طرف باید شیوه ای برای رسیدگی به این اوضاع پیدا کنند. از دیدگاه من، این بدین معنا است که فرضاً در خصوص جدول زمانی، لازم است که شرایط لازم برای آغاز هرچه سریع تر مذاکره را فراهم کنیم. با وجود این، تصمیم دستگاه قضایی انگلیس که این هفته شاهد بودیم، ایفای نقش پارلمان را ضروری می کند. با این همه، پس از بحث هایی که با یکدیگر داشتیم، باید در این زمینه صراحت داشته باشیم که اوضاع برزخی به نفع هیچ کس نخواهد بود.

وزیر خارجه آلمان افزود: من همچنین گفتم دو سال برای مذاکره برای خروج از اتحادیه اروپا زمان زیادی است؛ اما وقتی می بینیم برای تعیین روابط آینده انگلیس و اتحادیه اروپا، به چه مسائل پیچیده ای باید رسیدگی شود، دو سال زمان نسبتاً کوتاهی به نظر می رسد. انگلیس و بوریس جانسون متوجه هستند که اولویت ما باید همبستگی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا باشد. اروپا هنوز رکن اساسیِ ما در عرصه سیاستگذاری و سیاست خارجی است. (اتحادیه) اروپا هنوز چشم انداز صلح، آزادی و کامیابی در اروپا است.

وی در ادامه تاکید کرد: نقش آینده انگلیس، مسئله ای است که البته داخل انگلیس بر سر آن تصمیم گیری خواهد شد. بدین منظور، مشورت و رایزنی در داخل دولت انگلیس ضروری است؛ اما موضع ما کاملاً روشن است. نباید انتظار داشت که ما دسترسی (انگلیس) به بازار واحد اروپایی را تسهیل کنیم، اما انگلیس بخش هایی از نظام (اتحادیه اروپا) را که کمتر برایش جذابیت دارد، نپذیرد. بنابراین، منتظریم که انگلیس، موضع خود را در خصوص بند پنجاه (معاهده لیسبون) اعلام کند. افزون بر این، مذاکرات باید هرچه سریع تر آغاز شود و به نظرم آزادی عملی برای مذاکرات اولیه وجود ندارد.

اشتاین مایر در پایان گفت: با وجود این، باید این نکته را باید اضافه کنم که امیدواریم انگلیس در آینده، شریک نزدیک (اروپا) بماند، بالاخص زمانی که مسئله رسیدگی به بحران ها و مناقشه ها در سراسر اروپا مطرح است. متأسفانه در حال حاضر، درگیری های بسیاری در دنیا دیده می شود؛ سوریه یکی از آنها است که امروز درباره آن صحبت کردیم. (جنگ) اوکراین، یکی دیگر از مسائل مهم است. (در دیدار با بوریس جانسون) گزارشی از گفتگوهای گروه تماس نورماندی که چند روز پیش در برلین صورت گرفت، ارائه کردم. در حال حاضر که با تشدید درگیری ها در سوریه و بالاخص در شرق حلب روبرو هستیم، وظیفه ما این است که دستکم دنبال شیوه ای برای کمک های انسان دوستانه به سوریه باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین