|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۲۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
پژوهش‌هایی که در دانشگاه‌های عربستان انجام شده نشان می‌دهد که مکتب فکری وهابیت عامل اصلی مشکلات امروز جهان اسلام بوده و این همان مکتب فکری مولد تروریسم است.
نخست وزیر تونس وزیر امور مذهبی این کشور را در پی انتقاد از تفکرات مکتب وهابیت، از سمتش برکنار کرد.

 به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس به دنبال انتقادات اخیر عبدالجلیل سالم، وزیر امور مذهبی این کشور از تفکرات مکتب وهابیت، وی را به اتهام "عدم رعایت اصول کار دولتی و اهانت به اصول و قواعد دستگاه دیپلماسی" این کشور از سمتش برکنار و غازی الجریبی، وزیر دادگستری را به جای وی مسئول رسیدگی به امور این وزارت‌خانه کرد.

سالم در نشستی که روز پنج‌شنبه با کمیته حقوق و آزادی‌ها در پارلمان این کشور داشت، تاکید کرد: در واقع مکتب فکری وهابیت دلیل انتشار تفکرات تکفیری و تروریسم در جهان امروز اسلام است. من با تمام جرات به مسئولان عربستانی از جمله دبیرکل شورای وزرای کشورهای عرب منطقه که یک عربستانی است می‌گویم که باید مکتب خود را اصلاح کنید.

وی در ادامه تاکید کرد: در میان مدارس و مکاتب فکری در اسلام تنها از مکتب حنبلی‌ و وهابیت تفکرات تکفیری و افراطی صادر می‌شود و در واقع افراط‌گرایی و تروریسم در جهان اسلام به این مکتب بازمی‌گردد.

سالم ادامه داد: پژوهش‌هایی که در دانشگاه‌های عربستان انجام شده نشان می‌دهد که مکتب فکری وهابیت عامل اصلی مشکلات امروز جهان اسلام بوده و این همان مکتب فکری مولد تروریسم است.

پس از این اظهارات سالم، وزارت امور مذهبی تونس در یادداشتی تاکید کرد، روابط تونس با عربستان منسجم، هماهنگ و در راستای "خدمت به دین اسلام" بوده و از عمق و ثبات برخوردار است.

در این یادداشت بر لزوم احترام به تمامی مذاهب اسلامی نیز تاکید شد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین