|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۲۶۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
جلالي با اشاره به تهديدات سايبري گفت: آمريكا در صورت به نتيجه نرسيدن مذاكرات ۱+ ۵ يا احتمال شكل‌گيري جنگي ميان ايران و رژيم صهيونيستي طرح عمليات چند جانبه‌اي عليه زير ساخت‌هاي غير نظامي كشورمان را مطرح كرده بود كه شبكه برق، ارتباطات، هواپيمايي و ترابري كشور را مورد هدف قرار مي‌داد.
 رئيس سازمان پدافند غير عامل كشور گفت: امنيت پايدار كشورمان در ميان ناامني‌هاي منطقه ناشي از توانايي ما در حوزه توليد قدرت، انباشت قدرت، نمايش قدرت و تفهيم قدرت به رقبا و همسايگان‌مان است كه محصول آن قدرت بازدارندگي براي كشور ماست. سردار غلامرضا جلالي با اشاره به اينكه در حوزه تهديدات با تحول در ماهيت تهديد مواجه هستيم اظهار كرد: در سازمان پدافند غير عامل توانستيم تهديدات جديد را شناسايي كرده و براي مقابله با آنها راه‌حل‌هايي بيابيم و به واسطه اقدامات انجام شده در حوزه نظامي و غير نظامي توانسته‌ايم بازدارندگي جامعي براي كشور ايجاد كنيم و اگر كشوري عليه ما خيال باطلي در ذهن داشته باشد با توجه به توانايي‌هاي ما با آن مقابله خواهيم كرد. وي با اشاره به اينكه امروز توانسته‌ايم تهديد نظامي عليه كشورمان را به آخرين مورد ليست تهديدات عليه كشور منتقل كنيم توضيح داد: با توجه به توانايي هايمان در حوزه توليد و انباشت قدرت توانسته‌ايم تهديد نظامي را به آخر ليست تهديدات عليه كشور منتقل كنيم.

 جلالي با اشاره به تهديدات سايبري گفت: آمريكا در صورت به نتيجه نرسيدن مذاكرات ۱+ ۵ يا احتمال شكل‌گيري جنگي ميان ايران و رژيم صهيونيستي طرح عمليات چند جانبه‌اي عليه زير ساخت‌هاي غير نظامي كشورمان را مطرح كرده بود كه شبكه برق، ارتباطات، هواپيمايي و ترابري كشور را مورد هدف قرار مي‌داد. ما براي مقابله با اين تحريم برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام داده‌ايم. جلالي در پاسخ به سوالي درباره روند توليد گوشي همراه مخصوص مسئولان گفت: طرح تهيه آن به تصويب رسيده و در كميسيون سياسي امنيتي دولت در حال پيگيري است و همچنين وزارتخانه‌هاي دفاع و صنعت و معدن مامور توليد آن شده‌اند و برنا‌مه‌ ما اين است كه بتوانيم گوشي‌هاي هوشمند موجود را تا حدود ۸۰ درصد ايمن كنيم. البته مخاطرات گوشي‌هاي هوشمند همواره پابرجاست. وي درباره برخي مسائل حاشيه‌اي در كشور و سياسي بازي‌ها از جمله موضوع برگزاري بازي فوتبال ايران و كره به عنوان تهديد در كشور گفت: بعيد مي‌دانم در اين زمينه تهديدي براي كشور مطرح بوده باشد اما مسئولان ورزش نيز بايد رعايت‌هاي لازم را انجام دهند تا در برگزاري مراسم‌هاي ورزشي و تداخل آن با روزهاي مذهبي دچار تضاد نشويم.

منبع: آرمان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین