|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۱۲۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
نماینده دائم کشورمان در پایان به موضوع عملیات حفظ صلح سازمان ملل متحد اشاره کرد و همکاری و کمک دولت­‌های عضو در عرصه‌ی حفظ صلح را پیش‌شرط موفقیت این سازمان در انجام وظایف خود در صلح‌بانی دانست.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه(14 مهر) در مجمع عمومی این سازمان در خصوص گزارش سالانه دبیرکل ملل متحد در مورد کار سازمان سخنرانی کرد.

غلامعلی خوشرو نظر دبیرکل راجع به برجام که در این گزارش آمده را، یک ارزیابی واقع‌بینانه در خصوص ارزش این توافق و تاثیرات مثبت آن بر منطقه و فراتر از آن دانست.

گفتنی است، دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش اخیر خود با اشاره به برجام، آن را دستاوردی تاریخی، شاهدی بر ارزش دیپلماسی و نقطه عطفی در روابط جامعه بین‌المللی با ایران دانسته و اظهار اطمینان کرده بود که این توافق به فهم متقابل و همکاری بهتر بر سر بسیاری از چالش­‌های امنیتی جدی در منطقه و فراتر از آن منجر خواهد شد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد همچنین از دبیرخانه این سازمان خواست تا نقش مثبت خود در مورد برجام را از طریق اتخاذ رویکرد سازنده در تدوین گزارش‌ها و ارزیابی از اجرای این توافق ایفاء کند.

وی گفت: پایبندی کامل ما به این توافق و نیز موارد بدعهدی از سوی برخی طرف­‌های برجام باید به شکل مقتضی در گزارش‌های دبیرکل به روشنی منعکس شود.

خوشرو با اشاره به اینکه خلع سلاح هسته‌ای بالاترین اولویت جامعه بین­‌المللی است، وضعیت در این خصوص را ناامید کننده دانست.

وی با اشاره به اینکه کشورهای دارای سلاح­‌های هسته­‌ای مرتبا تعهداتشان را نقض می‌کنند، آن را موجب عدم تحقق هدف خلع سلاح هسته­‌ای دانست و گفت: تنها تضمین برای عدم استفاده از سلاح­‌های هسته­‌ای، امحای کامل این سلاح­‌هاست.
سفیر کشورمان همچنین با اشاره به قطعنامه جهان علیه افراطی‌گری و خشونت که به ابتکار کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسیده است، از ابتکار عمل دبیرکل سازمان ملل متحد در ارائه برنامه اقدام برای پیشگیری از افراطی‌گری خشن استقبال کرد.

نماینده دائم کشورمان در پایان به موضوع عملیات حفظ صلح سازمان ملل متحد اشاره کرد و همکاری و کمک دولت­‌های عضو در عرصه‌ی حفظ صلح را پیش‌شرط موفقیت این سازمان در انجام وظایف خود در صلح‌بانی دانست.

وی خواستار آن شد که سازمان ملل متحد از ظرفیت­‌های تمام اعضاء در این زمینه، اعم از نیروهای نظامی، پلیس و نیروهای غیرنظامی استفاده کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین