کد خبر: ۱۲۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از وجود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زن سرپرست خانوار در کشور خبر داد.
 معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از وجود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زن سرپرست خانوار در کشور خبر داد.

حبیب الله مسعودی فرید در همایش روز خانواده که در تالار قلم کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، با بیان اینکه در جهان نهضت 2میلیون و 500هزار زن سرپرست خانوار در کشورخانواده‌گرایی روزبه‌روز در حال افزایش است، اظهار کرد: نهاد خانواده دارای ارزش خاصی در ملل مختلف، با وجود تغییرات فراوان آن است.

وی افزود: خانواده در دهه‌های اخیر از رویکرد گستردگی به هسته‌ای تغییر یافته، از این رو جامعه‌پذیر کردن و آموزش مهارت‌های مختلف در آن امری لازم است.

به گزارش ایسنا، فرید با اشاره به ابلاغ سیاست‌های خانواده محور از سوی رهبر معظم انقلاب در ماه‌های گذشته تصریح کرد: برای اجرای این ابلاغیه که در 16 بند، محورهای مختلف نهاد خانواده را مورد توجه قرار داده است، نیازمند تفکر سیستمی در طراحی برنامه‌های مختلف هستیم تا تاثیر لازم و کیفی را در خانواده‌ها داشته باشد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 2 میلیون و 500 هزار بانوی سرپرست خانوار در کشور وجود دارد، گفت: 70 درصد زنان به علت فوت همسر، 11 درصد بر اثر طلاق، 10 درصد به خاطر اینکه همسرشان توانایی سرپرستی ندارند و به بیماری صعب العلاج، معلولیت، زندان یا اعتیاد گرفتار هستند و 10 درصد نیز مجرد هستند و همین عوامل باعث شده تا آنها خود سرپرست خانوار باشند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اجرای برنامه‌های متنوع متناسب با شرایط افراد در این سازمان خبر داد و افزود: خانواده سالم و توانمند می‌تواند جامعه را به عنوان یکی از نهادهای مهم و تأثیرگذار در توسعه پایدار کمک کند. لذا توجه به شرایط افراد و برنامه‌ریزی متناسب با احوال آنها می‌تواند به کیفی‌سازی و ارتقای نهاد خانواده کمک بسزایی کند. سازمان بهزیستی تخصصی‌ترین حوزه در مسائل اجتماعی و امور خانواده است که با کارشناسان و مشاوران زبده در 140 کلینیک تخصصی در حال فعالیت برای آموزش جامعه هدف و ارائه مهارت‌های لازم است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پایان با تاکید بر اینکه فرایندهای اجتماعی، اقتصادی و ساختار جمعیتی در بهبود خانواده سالم و توانمند تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: با تدوین سیاست‌های دوست‌دار خانواده، شاهد خانواده‌هایی مستحکم خواهیم بود.

در پایان این مراسم که با همت اداره کل بهزیستی استان قزوین و معاونت امور اجتماعی و با حضور حجت‌الاسلام علی قابل امام جمعه موقت قزوین، حمیده زرآبادی‌ نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و بانوان سرپرست خانوار استان برگزار شد، از 10 بانوی توانمند و نمونه سرپرست خانوار استان قزوین تقدیر شد.

به گزارش ایسنا، همچنین فریبا بریمانی، مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری ظهر امروز که در تالار قلم کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این سازمان در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر از جمله کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و معلولان تلاش دارد تا برنامه‌های متنوع و کارآمدی را برای توانمندسازی قشر هدف به کار گیرد.


وی افزود: برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار باید بسترها و زیرساخت‌های لازم ایجاد شود تا شاهد تأثیرگذاری برنامه‌ها و به نتیجه رسیدن اهداف مدنظر باشیم.

وی با بیان شرایط تحت پوشش قرار گرفتن زنان سرپرست خانوار در سازمان بهزیستی گفت: اگر زنی بنا به دلایلی از جمله فوت همسر، طلاق، از کار افتادگی و بیماری همسر و یا تجرد، سرپرستی خانواده خود را بر عهده داشته باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بهزیستی از حمایت‌های این سازمان برخوردار شود.

مدیرکل دفتر توانمندی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بعد از مراجعه و بررسی‌های لازم برنامه‌های متعدد با کمک اعضای خانواده شخص در راستای حمایت از آنها انجام می‌شود تا وی به خود اشتغالی و توانمندی لازم دست یابد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی سیاست های تشویقی و حمایتی از دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش را دارد، اضافه کرد: از آنجا که مهمترین دغدغه بانوان سرپرست خانوار تأمین آینده فرزندانشان است، سازمان بهزیستی با تحت پوشش قرار دادن این افراد برای هدایت تحصیلی آنها برنامه‌های مدونی دارد.

بریمانی افزود: در حال حاضر 85 هزار دانش آموز و 17 هزار دانشجو تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش‌های مهارتی، بیمه‌های درمانی و اجتماعی و افزایش سطح سواد زنان سرپرست خانوار از جمله برنامه‌های سازمان بهزیستی برای بازتوانی و توانمندسازی این قشر آسیب پذیر در جامعه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین