|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۲۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
سازمان بهداشت جهانی با هشدار نسبت به وقوع فاجعه انسانی در حلب، تخلیه بیماران و زخمی ها در این شهر از گذرگاه های ایمن را خواستار شد.
 سازمان بهداشت جهانی با هشدار نسبت به وقوع فاجعه انسانی در حلب، تخلیه بیماران و زخمی ها در این شهر از گذرگاه های ایمن را خواستار شد.
 
به نوشته پایگاه خبری الیوم السابع، سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرد که تنها 35 پزشک در شرق این شهر حضور دارند.
 
'فضیله شایب' سخنگوی این سازمان گزارش داد که سازمان بهداشت جهانی خواستار ایجاد فوری گذرگاه های انسانی با هدف تخلیه بیماران و زخمی ها از بخش شرقی شهر است.

وی افزود: تنها 35 پزشک در شرق حلب به کار رسیدگی زخمی های این قسمت حلب رسیدگی می کنند؛ شمار شهروندان سوری ساکن شرق حلب هم اکنون در حدود 250 هزار نفر است.

پزشکان سوری نیز اعلام کردند که به دلیل کمبود پزشک در شرق حلب که در دست مخالفان سوری (تروریست ها) قرار دارد، نیاز به تجهیزات پزشکی و دارو برای درمان صدها زخمی که در محاصره نیز قرار دارند، به شدت افزایش یافته است.

گروه دفاع مدنی حلب نیز اعلام کرد که ده ها حمله هوایی علیه مناطق تحت کنترل مخالفان در شهر حلب از زمان لغو آتش بس انجام شده است.

'عبدالرحمن العمر' پزشک اطفال که در مناطق تحت کنترل مخالفان کار می کند، گفت: 30 پزشک هنوز در داخل شهر حلب هستند، اما آنها با کمبود تجهیزات و دارو مواجه اند.

وی افزود: دیگر تنها برای 20 روز سوخت کافی برای مولدهای برق بیمارستان ها باقی مانده است و تنها یک پزشک زن و دو پزشک اطفال برای 85 هزار کودک شرق حلب داریم.

گروه دفاع مدنی سوریه کشته شدن بیش از 280 نفر در سه روز اخیر در شرق حلب و زخمی شدن 400 نفر دیگر از جمله 61 کودک تنها در روز یکشنبه را تایید کرد.

گروه های تروریستی در محله های شرقی حلب در محاصره ارتش سوریه قرار گرفته و از خروج شهروندان سوری ساکن این مناطق جلوگیری می کنند.

گروه های تروریستی از شهروندان حلب به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین