|
|
امروز: پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۲۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
دادستان منطقه‌ای تولسا ادامه داد: ما در حال بررسی اتهامات هستیم. این وظیفه ماست که این مساله را بررسی و عدالت را برقرار کنیم.
با وجود تظاهرات گسترده آمریکا درباره تیراندازی و خشونت پلیس علیه سیاهپوستان، یک افسر پلیس سفیدپوست به یک مرد سیاهپوست بدون سلاح در اوکلاهاما شلیک کرده و باعث کشته شدن وی شد.

 به نقل از خبرگزاری ورلد بولتن، استیو کانزویلر، دادستان منطقه‌ای تولسا در اوکلاهاما گفت:‌ در پی کشته شدن ترنس کراچر، مرد سیاهپوست توسط افسر سفیدپوست پلیس آمریکا من علیه این افسر پلیس اقامه دعوی کرده و خواستار دستگیری او شده‌ام.

بتی شلبی 42 ساله پس از متوقف کردن خودروی ترنس کراچر 40 ساله در جاده‌ای دو طرفه در اوکلاهاما این مرد را به ضرب گلوله از پای درآورد.

دادستان منطقه‌ای تولسا ادامه داد: ما در حال بررسی اتهامات هستیم. این وظیفه ماست که این مساله را بررسی و عدالت را برقرار کنیم.

تصاویر ویدئویی نشان می دهد که این مرد سیاهپوست درحالیکه دست هایش به نشانه تسلیم بالا بوده به سمت این افسر پلیس سفیدپوست می رفت و شلبی به وی تیراندازی کرد در حالیکه یک افسر پلیس دیگر از شوک الکتریکی استفاده کرده بود. در جستجوی خودروی این فرد سیاهپوست هیچ سلاحی کشف نشد.

این در حالی است که چهار روز قبل هم یک مرد سیاهپوست به نام کیث اسکات به ضرب گلوله افسر پلیس همرنگ خودش در شارلوت، کارولینای شمالی کشته شد در حالیکه اصلا سلاحی در دست نداشت و این اقدام باعث بروز موجی از اعتراضات گسترده شده است که هنوز دامه دارد.

سال گذشته میلادی، بیش از 900 تن توسط پلیس ‌آمریکا کشته شدند اما هیچ مامور پلیسی محکوم نشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین