|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۱
کد خبر: ۱۲۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
یکی از این کارشناسان که صفر تا صد قضیه را مثل کف دستش می شناسد و البته در ماههای اخیر از طرف دوستان حضرت آقای خاتمی به صفاتی که نرمترینش"وطن فروشی"است متصف شده ، می تواند امام جمعه شهرمان را به وقوف و اشراف و انصاف بیشتر برساند.

  مهاجری، محمد - جناب آقای سیداحمدخاتمی خطیب جمعه محترم تهران در خطبه های نمازجمعه امروز تهران، مطالبی در باره شفافیت نظام بانکی(FATF) بیان فرمودند که توضیح چندنکته خدمت ایشان بی فایده نیست.

1- انصافا جناب آقای خاتمی در میان امامان جمعه کلانشهرها از بیانی رسا برخوردار است و بازهم انصافا حتی در میان خطیبان جمعه تهران،بامطالعه تر و سنجیده تر سخن می گوید و باز هم انصافا در یک سال اخیر،منصف تر و مهربانتر از گذشته موضع می گیرد.

2- همانطور که برخی از مباحث در حوزه های علمیه با کلمه"خارج" تخصیص می خورد (مثل دروس خارج فقه و اصول) و به معنای " بالا بودن" سطح بحث است،FATF نیز از موضوعات "خارج علوم بانکی" است . همانگونه که حتی طلاب درسخوان سطوح متوسط اجازه ورود به بحثهای"خارج" را ندارند، و اگر ورود کنند ثمره ای جز "فهم غلط"برایشان ندارد، ورود به بحث"FATF" هم سرنوشت مشابهی دارد.

متاسفانه کسانی که در این باره حرف زده اند و می زنند،اکثریت قریب به اتفاقشان سواد کافی ندارند. از لیسانس جغرافیا و مهندس هوافضا و دانشجوی میکروبیولوژی بگیر تا کسی که کل سواد سیاسی و اقتصادی اش همان 5-6 واحد درسی است که در دانشکده با نمره ناپلئونی پاس کرده است.

3- آقای خاتمی در پاسخ یک مقام دولتی که گفته بود ،جای بحث در باره"FATF" نمازحمعه نیست،گفته است(البته با لحن و لفظ کاملا محترمانه) که از تریبون نمازجمعه باید روشنگری شود. سوال از حضرت ایشان که "چرا در دولت گذشته چنین روشنگری هایی نشد؟" پرسش تکراری و بی پاسخی است ، اما این خواهش از ایشان حتما بیجا و بی مورد نیست که برای روشنگری در هر موضوعی باید کاملا به متن و حواشی آن اشراف کامل داشت.

به همین دلیل از محضر خطیب پرتوان جمعه شهرمان تقاضا می کنم اگر تلفن دم دست شان هست با جناب وزیر اقتصاد تماس بگیرند و از او بخواهند کارشناسان ارشد "FATF"  را به ایشان معرفی کنند.

یکی از این کارشناسان که صفر تا صد قضیه را مثل کف دستش می شناسد و البته در ماههای اخیر از طرف دوستان حضرت آقای خاتمی به صفاتی که نرمترینش"وطن فروشی"است متصف شده ، می تواند امام جمعه شهرمان را به وقوف و اشراف و انصاف بیشتر برساند. این کارشناس منصوب دولت یازدهم نیست و از گذشته در این سمت کار می کند. دلش برای نظام و انقلاب می تپد و از اینکه تحریمها تا عمق جان روستانشینان سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط کشور نفوذ کرده، غصه می خورد. این آدم نه در این جناح است و نه با آن جناح. به لطف خدا بازی سیاست را هم بلد نیست. و دست بر قضا متعلق به بیتی است که حضرت آقای خاتمی مرید صاحب آن بیت است و در مدح او فراوان سخن رانده است.

شماره تلفن وزیر اقتصاد که پیداکردنش برای شما سخت نیست،آقای خاتمی؟

4- در باره"FATF" خیلی ها حرف زدند اما این قلم برای پاسخ دادن به هیچکدامشان نگشت. انصاف جناب آقای خاتمی تحریکم کرد که بنویسم. انشاءالله پشیمان نمی شوم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین