|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۱۱۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اجتماعی و خانواده گفت: در 10 سال اخیر نسبت طلاق به ازدواج در کشور افزایش چشمگیری داشته است.
 استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اجتماعی و خانواده گفت: در 10 سال اخیر نسبت طلاق به ازدواج در کشور افزایش چشمگیری داشته است.

علی پور اسماعیلی در گرامیداشت روز ملی ازدواج و در نشست بررسی مشکلات حوزه ازدواج که به همت موسسه مردم نهاد مدیران جوان افزایش چشمگیر طلاق نسبت به ازدواج در کشورخدمت و تلاش عصر امروز و در سالن کنفرانس رضازاده اردبیل برگزار شد اظهار کرد: به دلایل متعدد در کشور امر ازدواج به تاخیر افتاده است که اصلی‌ترین عامل آن نیز گران برگزار شدن مراسم ازدواج در کشورمان است که به معنای واقعی جوانان را نسبت به ازدواج بی‌رغبت کرده است.

وی با بیان اینکه آمارهای طلاق در کشور به نسبت ازدواج تکان‌دهنده است به طوری که بررسی‌ها از افزایش طلاق حکایت می‌کند گفت:  در طول این 10 سال نسبت طلاق به ازدواج افزایش چشمگیری داشته است که در این خصوص فاکتور‌های مختلفی دخیل هستند.

این استاد دانشگاه گفت: نمی‌توان یک علت بخصوص را عامل اصلی دانست چرا که مجموعه عوامل مختلف باهم حالت پیوستگی دارند.

وی از خانواده‌ها خواست تا با تسهیل امر ازدواج جوانان را نسبت به این امر مقدس ترغیب و تشویق کنند.

پور اسماعیلی افزود: الگوی ازدواج موفق در کشور باید زندگی ساده و بی‌آلایش علی (ع) و فاطمه زهرا (س) باشد که در همه ابعاد زندگی معنویت و تفاهم و همدلی موج می‌زند.

به گزارش فارس از اردبیل، در ادامه این هم‌اندیشی فعالان اجتماعی به بیان مشکلات روز ازدواج نظیر تهدیدهای شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی و تأثیر آن‌ها در خصوص افزایش میزان طلاق پرداخته و اعلام کردند: اگر چه در حال حاضر این مسئله به‌عنوان عامل اصلی در امر طلاق محسوب نمی‌شود ولی در طی سال‌های آینده نقش این رسانه‌ها در خصوص افزایش میزان طلاق پر رنگ‌تر خواهد شد که باید نهاد‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد در این خصوص تدابیر جدی را در نظر بگیرند تا آسیب‌های ناشی از آن‌ها را در آینده به حداقل برسانند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین