|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۶
کد خبر: ۱۱۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
وزیر کشور، اعتقادات دینی، مردم، ولایت و رهبری و انسجام ملی را منشا اصلی قدرت و وحدت دانست و گفت: هر کسی به این موارد هجمه وارد کرد و آسیب زد، در مسیر دشمن حرکت می کند.
وزیر کشور، اعتقادات دینی، مردم، ولایت و رهبری و انسجام ملی را منشا اصلی قدرت و وحدت دانست و گفت: هر کسی به این موارد هجمه وارد کرد و آسیب زد، در مسیر دشمن حرکت می کند.

«عبدالرضا رحمانی فضلی» این مطلب را امروز -شنبه- در دیدار نخبگان و برگزیدگان اقشار مختلف مردم شهرستان های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه بیان کرد.

وزیر کشور با اشاره به گذشت سه سال از عمر دولت تدبیر و امید گفت: امیدواریم مروری بر این سه سال، تجربه ای باشد برای اینکه بتوانیم ضعف ها و کاستی ها را جبران کنیم و همچنین در زمینه موفقیت صورت گرفته شاکر باشیم.

رحمانی فضلی به وضعیت کشورمان پیش از انتخابات سال 92 اشاره کرد و اظهار داشت: تحریم ها را افزایش داده بودند و هر روز کشور را تهدید می کردند و یک ایران هراسی و اجماع بین المللی علیه ایران شکل گرفته بود. همچنین صادرات نفت ما را به یک میلیون بشکه کاهش داده بودند که با صادر شدن این میزان نفت نیز نمی توانستیم پول آن را به کشور وارد کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اختلافات داخلی زیاد شده بود دشمنان دست به دست هم داده بودند و فکر می کردند در انتخابات 92 می توانند یک تنش در کشور ما ایجاد کنند اما رهبر معظم انقلاب از همان زمان فرمان کار را در دست گرفتند و مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کردند و بر حق الناس بودن رای مردم تاکید داشتند.

وزیر کشور یادآور شد: مردم به خواسته رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و در انتخابات سال 92 یک رقابت باشکوه و خوبی را شاهد بودیم و دیدیم که اراده مردم در شخصیت دکتر روحانی تجلی پیدا کرد که وی دارای تجارب در حوزه های مختلف، و مورد اعتماد رهبری، علما و حوزویان بود.

رحمانی فضلی افزود: صبح بعد از رای گیری، کشورهای 1+5 تقاضا کردند که حاضریم مذاکره کنیم و این در حالی بود که آنان چند ماه قبل از انتخابات سال 92 میز مذاکره را ترک کرده بودند. ما همیشه آمادگی کامل برای مذاکره در جهت احقاق حقوق ملت ایران را داریم و هیچ وقت میز مذاکره را ترک نکردیم.

وی ادامه داد: درمذاکرات نیز روی اصول خود ایستادیم و بر حق غنی سازی، تعداد سانتریفیوژها، لغو قطع نامه ها و لغو تحریم ها تاکید کردیم.

وزیر کشور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرماندهی مذاکرات را بر عهده داشتند و تمامی هدایت ها، سیاستگذاری ها و نظارت های ایشان همواره وجود داشت. همه نیز نظر ایشان را فصل الخطاب قرار داده و می دهند و ما توانستیم یک شر را از در خانه مردم دفع کنیم اما باید بدانیم شرور هنوز وجود دارد و ما باید قوی باشیم.

وی ادامه داد: آنها چیزی به عنوان وفا و عهد و قول سرشان نمی شود و اگر احساس کنند ما ضعیف هستیم به تعهدات خود پایبند نخواهند بود. در عین حال باید بنیه دفاعی خود را تقویت و متحدین بیشتری را به دست آوریم.

رحمانی فضلی همچنین به بی ثباتی اقتصادی پیش از انتخابات سال 92 اشاره کرد و گفت: شرایط اقتصادی ما شرایط نامناسبی بود و بی ثباتی کاملی در حوزه اقتصادی وجود داشت. خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید در حال حاضر یک ثبات اقتصادی خوبی را در کشور داریم و تورم تک رقمی شده و رونق اقتصادی از 6.8- دهم درصد به 4.4 درصد رسیده و صادرات نفت نیز دو برابر شده و مشکلی در نقل و انتقال پول نداریم و سرمایه گذاران نیز به کشور می آیند و پروژه ایران هراسی نیز از بین رفته است.

وی ادامه داد: از اول انقلاب ما در مقوله اقتصاد مشکل داشتیم که این مشکل به قبل از انقلاب برمی گردد و اوضاع اقتصادی هم در زمان جنگ و هم بعد از آن به کشور فشار آورد و رهبری به همین دلیل گفتند این نقطه ضعف باید به نقطه قوت تبدیل شود و نسخه اقتصاد مقاومتی را ارائه کردند.

وزیر کشور همچنین به اختلافات سران قوا قبل از انتخابات سال 92 اشاره کرد و گفت: در سیاست داخلی اختلاف زیادی وجود داشت و بین روسای قوا اختلاف بود اما امروز یک فضای وحدت و انسجام در کشور حاکم شده و سران قوا نیز متحد، منسجم و تابع رهبری هستند.

رحمانی فضلی همچنین در حوزه سیاست داخلی به تلاش های صورت گرفته برای احیای خانه احزاب اشاره کرد و اظهار داشت: به لطف خدا توانستیم خانه احزاب را راه اندازی کنیم و مسائل آنان را حل و فصل کنیم. در انتخابات احزاب قوی و عاقلانه عمل کردند و تمامی فعالیت هایشان بر مبنای قانون بود.

وی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته هیچ روزنامه و حزبی بسته نشده است، یادآور شد: بیش از هشت هزار سازمان مردم نهاد در کشور داریم که برخی از آنان برای تمدید پروانه سه سال و نیم در نوبت بودند اما در حال حاضر تمدید پروانه راحت انجام می شود و به درخواست های مجوز نیز ظرف سه ماه رسیدگی می شود.

وزیر کشور همچنین به وجود اقوام، قومیت ها و اقلیت های مختلف در کشور اشاره کرد و گفت: به رغم تلاش زیاد دشمنان برای ایجاد اختلاف در کشور ما در وحدت و امنیت کامل هستیم و هیچ مشکلی بین اقوام و اقلیت ها نداریم و وحدت برقرار است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در سایر حوزه ها نیز وضعیت کشور امیدبخش است، اظهار داشت: مشکلات زیادی وجود دارد اما روند در جهت رفع مشکلات بوده است. امسال تمامی روستاهای بالای 10 خانوار برق دار و تمامی روستاها گازدار می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نقطه کلیدی است و همه تهدیدها را رفع می کند، گفت: اقتصاد مقاومتی از نظر علمی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی توجیه پذیر است.

وزیر کشور تاکید کرد: همه مردم در همه سطوح باید در اقتصاد مقاومتی وارد شوند

وی همچنین با اشاره به ضعف ها و ایرادات نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور گفت: امیدواریم در تعامل مجلس و دولت بتوانیم به سمت تغییر نظام بودجه ریزی، برنامه ریزی و اداری حرکت کنیم.

رحمانی فضلی همچنین با اشاره به انتخاب سه استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی توسط وزارت کشور گفت: این سه استان از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به وزارت کشور واگذار شده و وزیر کشور نیز جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در این سه استان است.

وزیر کشور افزود: رئیس جمهوری پس از موفقیت وزارت کشور در این سه استان دستور دادند برای هر استان یک وزیر معین انتخاب شود تا مسائل و مشکلات آن استان را پیگیری و دنبال کند که در همین راستا وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان وزیر معین استان گلستان انتخاب شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین