|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۱۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
سازمان تولید اسکناس و مسکوک که یکی از واحدهای تولیدی بانک مرکزی است همچنین طی این مدت حدود 140 میلیون قطعه سایر سفارشات چاپی نظیر شناسنامه، پاسپورت و ... را چاپ کرده است.
از شهریورماه سال گذشته تا کنون حدود 700 میلیون قطعه چک و ایران چک در کشور به چاپ رسیده است.

 یکی از وظایف بانک‌ مرکزی براساس قانون پولی و بانکی کشور، انتشار اسکناس و مسکوک مورد نیاز کشور است که عملکرد یک ساله منتشر شده بانک مرکزی نشان می‌دهد این بانک علاوه بر خودکفایی در تولید انواع کاغذهای اسکناس و اوراق امنیتی، طی یک سال گذشته حدود 300 میلیون قطعه انواع سکه‌های رایج را نیز ضرب کرده است.

سازمان تولید اسکناس و مسکوک که یکی از واحدهای تولیدی بانک مرکزی است همچنین طی این مدت حدود 140 میلیون قطعه سایر سفارشات چاپی نظیر شناسنامه، پاسپورت و ... را چاپ کرده است.

از دیگر وظایف سازمان تولید اسکناس و مسکوک بر تولید انواع مسکوک (رایج، طلا و یادبود)، اسکناس و اوراق بهادار (اسکناس رایج، ایران‌چک، اوراق مشارکت، اوراق بهادار امنیتی مانند شناسنامه، پاسپورت و...)، امحاء انواع اسکناس و اوراق بهادار و دریافت، کنترل (شمارش، تفکیک، شناسایی جعل) و پرداخت اسکناس و ایران‌چک است که طی یک سال گذشته حدود 800 میلیون قطعه انواع اسکناس و ایران‌چک از سوی این سازمان رسیدگی، شمارش و امحاء شده‌اند.

کارخانه تولید کاغذ اسناد بهادار نیز از دیگر واحدهای تولیدی بانک مرکزی است که با رویکرد قطع وابستگی به واردات انواع کاغذهای اسکناس و اوراق امنیتی راه‌اندازی شده و توانسته تکنولوژی تولید کاغذ امنیتی را در کشور بومی‌سازی کند به طوری که این کارخانه علاوه بر تولید حدود 860 تن انواع کاغذ اسکناس و ایران‌چک مورد نیاز سازمان تولید اسکناس و مسکوک، حدود 240 تن انواع کاغذهای امنیتی گذرنامه و شناسنامه را تولید و تحویل داده است.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین