|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۱۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مراسم افتتاح این نمایشگاه صبح امروز چهارشنبه ۳ شهریور با حضور سیدرضا صالحی امیری، مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در محل موزه کتاب و میراث مستند ایران در این سازمان، برگزار شد.
اسناد کم‌نظیری از دولت‌ها به همراه کتاب‌های مربوط به دولت و روسای جمهور و همچنین نشان‌های دولتی در نمایشگاهی با عنوان «دولتِ ملت» در موزه کتاب ومیراث مستند ایران کتابخانه ملی به نمایش درآمد.

مراسم افتتاح این نمایشگاه صبح امروز چهارشنبه ۳ شهریور با حضور سیدرضا صالحی امیری، مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در محل  موزه کتاب و میراث مستند ایران در این سازمان، برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه شامل سه بخش است؛ بخش اول شامل اسناد و نشریات از منابع موجود در مخازن سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و مرتبط با موضوع هفته دولت است که متعلق به دوره پهلوی و قاجار است.

در میان این اسناد سندی حاوی بخشی ازمتن گزارش دکتر محمدمصدق، نخست وزیر، در جلسۀ مجلس شورای ملی و همچنین سندی با مضمون آگهی اعلامیهٔ قوام السلطنه به عموم مردم پس ازپذیرش نخست وزیری به چشم می‌خورد.

همچنین نشریات به نمایش درآمده در این نمایشگاه به دوران پس از انقلاب اسلامی و روزهای پس از انتخابات دوره‌های ریاست جمهوری مربوط است.

بخش دوم این نمایشگاه شامل نمایشگاه کتابی است که نگارنده کتاب یا رؤسای جمهور هستند و یا کتاب در رابطه با رؤسای جمهور دوره‌های ریاست جمهوری اسلامی ایران است.

بخش سوم نمایشگاه که بخش ویژه‌ای است با مشارکت دبیرخانه کمیسیون بررسی اعطای نشان‌های دولتی برگزار شده که در این نمایشگاه یک دوره نشان دولتی شامل ۱۷ نشان به نمایش درآمده است. نشان‌ها در سه گروه نشان‌های عالی تخصصی و عمومی در معرض نمایش در موزه کتاب و میراث مستند ایران قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، نشان‌های عالی شامل نشان‌های جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی، نشان‌های تخصصی شامل عدالت، دانش، پژوهش و نشان لیاقت و مدیریت و  نشان‌های عمومی شامل سازندگی، خدمت، کار و تولید، شجاعت، ایثار، تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر، ادب پارسی و مهر است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین