|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۱۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
از 682 پاراگراف پایانی‌نامه 200 صفحه‌ای انریکو پنانیتو، رییس‌جمهوری مکزیک با عنوان "ریاست جمهوری‌گرایی مکزیک و آلبارو اوبریون"، 197 پاراگراف معادل 9 / 28 درصد آن کپی‌برداری است.
گزارش خبرنگاران تحقیقی مکزیک فاش کرد، قریب به یک سوم از پایان‌نامه رییس‌جمهوری این کشور که مربوط به فارغ التحصیلی‌ او در سال 1991 در رشته حقوق است، کپی‌برداری بوده است.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، از 682 پاراگراف پایانی‌نامه 200 صفحه‌ای انریکو پنانیتو، رییس‌جمهوری مکزیک با عنوان "ریاست جمهوری‌گرایی مکزیک و آلبارو اوبریون"، 197 پاراگراف معادل 9 / 28 درصد آن کپی‌برداری است.

سخنگوی دولت مکزیک در بیانیه‌ای با کم اهمیت شمردن اتهام کپی‌برداری و سرقت ادبی در پایان‌نامه رییس جمهوری این کشور تاکید کرد که این مساله درست نیست: پنانیتو تمامی موارد لازم برای فارغ‌التحصیلی در رشته حقوق را از دانشگاه پان‌آمریکن گذرانده و رعایت کرده است.

این گزارش در وب‌سایت "کارمن آریستگی"، خبرنگار منتقد دولت منتشر شده است. تیم تحقیقاتی پیشتر نیز فاش کرده بود که در 2014 همسر رییس‌جمهوری مکزیک با پول‌هایی که از یک پیمانکار دولتی دریافت کرده توانسته یک منزل لوکس خریداری کند. این رسوایی که به رسوایی کازابلانکا شهرت دارد، باعث کاهش شدید محبوبیت رییس‌جمهوری مکزیک شد.

این خبرنگار در سال 2015 به دلیل افشای اطلاعات از رادیو "MVS" اخراج شد و اعلام کرد که اخراجش با انگیزه سیاسی صورت گرفته است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین