|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۰
کد خبر: ۱۱۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
مجتهد کاربر و فعال سیاسی مشهور عربستانی به شکست نظامی، سیاسی و اطلاعاتی عربستان در جنگ یمن و پیروزی انصارالله و نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین یمن در این جنگ اعتراف کرد.
مجتهد کاربر و فعال سیاسی مشهور عربستانی به شکست نظامی، سیاسی و اطلاعاتی عربستان در جنگ یمن و پیروزی انصارالله و نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین یمن در این جنگ اعتراف کرد.
 
به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری یمنی پرس، مجتهد در صفحته توئیتر خود نوشت: ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور در نبرد با عربستان به لحاظ نظامی، سیاسی و اطلاعاتی پیروز شدند و ما به فرماندهی محمد بن سلمان از نظر نظامی، سیاسی و اطلاعاتی شکست خوردیم.
 
وی افزود: جای شک و تردید نیست که امارات نیز در ترورها دست دارد و این امر تقریبا آشکار است؛ اما عربستان این موضوع را صراحتا بیان نمی کند تا مبادا این موضوع به عنوان نتایج عملیات طوفان قاطعیت اعلام شود.

این فعال سیاسی سعودی به تصمیم ملک سلمان در پرداخت یک ماه حقوق اضافی به نیروهای مستقر در مرزهای جنوبی کشور و نیروهای حاضر در جنگ علیه یمن اشاره کرد و گفت: این حقوق با وجود بی ارزش بودن، دلیل دیگری مبنی بر قدرت و تأثیرگذاری توئیتر است. شبکه ای اجتماعی که صفحات آن پر از مقایسه اوضاع نیروها در جنگ با وضعیت رفاه زدگان در طنجه مغرب است.

مجتهد در ادامه گفت: یکی از دلایل تاثیر گذاری تویتر آن است که محمد بن سلمان مجبور شد (بر اثر فشار افکار عمومی) پدرش را قبل از موعد مقرر (30 آگوست) از طنجه در مغرب به کشور بازگرداند؛ پس فعالیت های خود در توئیتر را بی ارزش ندانید.

این در حالی است که چند روز گذشته نیز مجتهد در چند پیام توئیتری در انتقاد به سفرهای مجلل و با هزینه های هنگفت خاندان سعودی به مغرب نوشت: چگونه انتظار پیروزی در جبهه های جنگ را می توان داشت در حالی که هزینه سفر ملک سلمان و چهار هزار همراهش به طنجه معادل بودجه حقوق ماهیانه40 هزار نظامی در یک سال است.

وی در انتقاد صریحی می گوید: میلیاردها پول در مغرب صرف فساد و روسپیگری می شود در حالی که جنگی که سعودی ها در یمن به راه انداخته اند، در بدترین شرایط بحرانی به سر می برد؛ آیا ما با این حال و روز مستحق پیروزی هستیم و انتظار آن می رود؟

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین