|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۱۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
نیروی دریایی آمریکا دو درجه‌دار و دو ناوی را در ارتباط با تجاوز به قلمرو ایران توبیخ کرد.
نیروی دریایی آمریکا دو درجه‌دار و دو ناوی را در ارتباط با تجاوز به قلمرو ایران توبیخ کرد.

ناوی تایمز امروز (چهارشنبه) با اعلام این خبر افزود: چهار درجه دار و دو ناوی (تفنگدار دریایی) در دادگاه نظامی حاضر شدند و دو درجه دار به اتهام تمرد از فرمان مافوق و قصور در انجام وظایف به صورت کتبی توبیخ شدند و احتمال دارد که از کار برکنار شوند. درجه دار سوم از اتهام قصور در انجام وظایف تبرئه شد.

صدور حکم درجه دار چهارم به زمانی دیکر موکول شد.

دو ناوی نیز به دلیل قصور در انجام وظایف به صورت کتبی توبیخ شدند. نیروی دریایی آمریکا نام هیچکدام از تفنگداران مزبور را اعلام نکرد.

نیروی دریایی آمریکا در ماه ژوییه نیز دو ناوی و دو درجه دار را توبیخ کرده بود.

در پی ورود غیر قانونی و غیر مجاز دو شناور رزمی آمریکایی به آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، در 22 دی ماه 94 و در حوالی جزیره فارسی، این شناورها پس از تمکین اخطار شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه، متوقف و سرنشینان آنها که 9 تفنگدار مرد و یک تفنگدار زن بودند، بازداشت شدند.

چندی پیش نیروی دریایی آمریکا با ارائه گزارش تحقیقات انجام شده درباره حادثه دستگیری تفنگداران آمریکایی در آب های خلیج فارس، اعلام کرد که نه تنها در طراحی عملیات اشتباه های فاحش بسیاری صورت گرفته است، بلکه آنان بیش از آنچه که باید به نیروی های ایران اطلاعات داده اند.

گزارش نیروی دریایی آمریکا طرح ریزی ضعیف عملیات، در نظر نگرفتن خطر، کمبود نظارت، روحیه پایین و بی توجهی را عوامل اصلی شکل گیری این حادثه معرفی کرده است.

منبع: عصر ایران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین