|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
سفر هیات سیاسی و پارلمانی یونان به سوریه
کد خبر: ۱۱۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
بشار اسد روز سه شنبه در دیدار با یک هیات سیاسی و پارلمانی یونان گفت: مشکل بسیاری از سران کشورهای اروپایی با سوریه استقلال کشور ما است.
بشار اسد روز سه شنبه در دیدار با یک هیات سیاسی و پارلمانی یونان گفت: مشکل بسیاری از سران کشورهای اروپایی با سوریه استقلال کشور ما است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، رئیس جمهوری سوریه در دیدار رئیس «حزب دمکرات مسیحی» و رئیس حزب «پازوک» و تعدادی از رهبران این دو حزب یونانی با اشاره به روابط تاریخی سوریه و یونان و بر ضرورت احیای مجدد روابط میان دو کشور تاکید کرد.

اسد همچنین تاکید کرد که دیدارهای نمایندگان پارلمان ها و رهبران احزاب سیاسی اروپا از سوریه می تواند در نشان دادن تصویر واقعی حوادث این کشور و همچنین در تصحیح سیاست های اشتباه دولتمردان غربی در خصوص منطقه کمک کند.

رئیس جمهوری سوریه گفت: جنگ سوریه برای منطقه و جهان درس های زیادی داشت و دلیل آن گسترش موج تروریسم در بسیاری از کشورهای جهان از جمله اروپا است.

وی با اشاره به حمایت کشورهای غربی از گروه های تروریستی در سوریه اظهار کرد که حمایت از تروریسم با هدف تضعیف سوریه و تبدیل این کشور به عنوان کشوری تابع سیاست های غربی صورت می گیرد؛ اما سیاست های نادرست کشورهای اروپایی به لحاظ امنیتی و اقتصادی نتایج منفی برای ملت های آن ها داشته است.

بشار اسد افزود: مردم سوریه بر ادامه مبارزه و دفاع از کشورشان برای برقراری آرامش و ثبات مصمم هستند.

هیات یونانی نیز تاکید کرد، با توجه به این که سوریه امروز در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد، مردم یونان از سوریه در مقابله با تروریسم حمایت می کنند.

هیات یونانی همچنین ابراز داشت که تمام تلاش خود را برای تصحیح تصویر اشتباه درباره اوضاع سوریه انجام خواهد داد.

رئیس جمهوری سوریه روز گذشته نیز در دیدار با 'کریستوستوموس دوم' اسقف اعظم قبرس و هیات همراه تاکید کرد که یکی از اهداف حملات تروریستی در سوریه گسترش افراط گرایی و هدف قرار دادن بافت اجتماعی متنوع و منسجم آن است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین