|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۱۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
گروه انصارالله یمن روز دوشنبه از شلیک یک فروند موشک بالستیک به یکی از پایگاه های نظامی وابسته به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در شهر جیزان واقع در جنوب عربستان خبر داد.
گروه انصارالله یمن روز دوشنبه از شلیک یک فروند موشک بالستیک به یکی از پایگاه های نظامی وابسته به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در شهر جیزان واقع در جنوب عربستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رای الیوم به نقل از خبرگزاری رسمی آلمان، یک منبع آگاه نظامی وابسته به انصار الله یمن به خبرگزاری رسمی این کشور (سبا) گفت که، موشک بالستیک از نوع توشکا یک مرکز در بخش جیزان که متشکل از چندین اتاق عملیات نیروهای متجاوز بود را هدف حمله قرار داده است.

اشاره این مقام انصار الله به نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و فرودگاه نظامی در جیزان بوده است که محل فرود و برخاست بالگردهای آپاچی است و دهها تجهیزات جنگی نظامی و کامیون های حاوی سلاح و مهمات در آن نگهداری می شوند.

این منبع یمنی افزود: موشک توشکا علاوه بر کشته و زخمی کردن دهها تن از سربازان عربستانی، خسارت زیادی را به این پایگاه نظامی سعودی ها وارد آورده است.

منبع یمنی گفته است که این حملات در پاسخ به تشدید حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بوده که به تازگی علیه منازل و مراکز غیر نظامی در بسیاری از استان های یمن صورت گرفته است.

ائتلاف عربی تاکنون هیچگونه واکنشی به این اقدام انصارالله نداشته است.

این درحالی است که در حمله امروز (دوشنبه) ارتش و کمیته های مردمی یمن به مواضع نظامیان عربستانی در منطقه عسیر دو نظامی عربستانی کشته شدند.

شنبه گذشته نیز فرمانده گردان تانک های تیپ 84 نیروهای زمینی عربستان و یک افسر دیگر بر اثر انهدام یک دستگاه تانک از سوی ارتش و کمیته های مردمی کشته شدند.

بیش از یکسال است که عربستان با ائتلاف ساختگی خود از زمین و هوا، کشور فقیر یمن را به بهانه بازگرداندن آنچه مقام های سعودی از آن به دولت قانونی عبدربه منصور هادی تعبیر می کند، هدف حملات همه جانبه قرار داده اند.

در جریان حملات عربستان به یمن علاوه بر تخریب کامل مراکز زیربنایی، خدمات و درمانی و آواره شدن میلیون ها نفر، هزینه های سنگینی نیز به ارتش عربستان وارد آمده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین