|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۱۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
انگلا مرکل صدراعظم آلمان در دیدار با ترزا می نخست وزیر جدید انگلیس امروز پیش بینی کرد که مذارکرات با بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا ساده نخواهد بود.
 انگلا مرکل صدراعظم آلمان در دیدار با ترزا می نخست وزیر جدید انگلیس امروز پیش بینی کرد که مذارکرات با بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا ساده نخواهد بود.

وی در کنفرانس مشترک خبری با می گفت: محور مذاکرات این است که ابتدا متوجه شویم که انگلیس چه می خواهد و بعد جواب مناسب را در این خصوص پیدا کنیم. همانطور که نخست وزیر انگلیس گفته بود ما بایستی این مذاکرات را با کمترین مشکلات امنیتی و نا ارامی برگزار کنیم .

مرکل افزود: بایستی در این مذاکرات اعتماد سازی کرد و بر پایه دوستی و احترام متقابل این مذاکرات را هدفمند پیش ببریم.

صدراعظم آلمان ادامه داد: مذاکرات با دولت انگلیس که تجربه و قابلیت های دیپلماتیک دارد ساده نخواهد بود. ما قبلا نیز با انگلیس مذاکراتی را داشتیم که خسته کننده بود زیرا با دولتی مواجه بودیم که به صورت هوشمندانه عمل می کرد. الان هم شرایط مشابه مانند گذشته را داریم.

وی بار دیگر تاکید کرد که تصمیم انگلیس را برای خروج از اتحادیه اروپا محترم می شناسد و از دولت انگلیس خواست که اطلاع دهد به دنبال چه رابطه ای با اتحادیه اروپا است.

مرکل افزود: جدا از تصمیم انگلیس این مذاکرات تنگاتنگ خواهد بود. ما همچنان به دنبال رابطه نزدیک و تعمیق بخشیدن به رابطه اقتصادی و تجاری با انگلیس هستیم.

وی تاکید کرد:روح مذاکرات بایستی بر پایه همین دوستی و همکاری تنگاتنگ باشد و تنها زمانی می توان مذاکرات را شروع کنیم که بریتانیا رسما اعلام کند که از اتحادیه اروپا خارج شده است.

مرکل در خصوص اهمیت انگلیس در سطح بین المللی تصریح کرد: که با چالش هایی زیادی از جمله بحران سوریه، ترکیه، روسیه ، اوکراین و داعش روبه رو هستیم که ما با کمک انگلیس می تواینم آنها را حل کنیم.

در همین حال ترزا می ضمن تایید صحبت های انگلا مرکل گفت: طبیعتا رابطه ما با اتحادیه اروپا تغییر پیدا خواهد کرد ولی ما همچنان رابطه تنگاتنگ اقتصادی خود با آلمان را نگه خواهیم داشت. ما از دوستان اتحادیه اروپای خود دور نخواهیم شد و آنها را ترک نخواهیم کرد.

وی ادامه داد : آلمان دوست حیاتی ما است و ما یک پیمان محکم و قوی با هم تشکیل دادیم و مبنای مذاکرات اتی ما نیز با یک روحیه سازنده و بر پایه رابطه قوی که بین دو کشور وجود دارد انجام خواهد شد.

می، تاکید کرد: این مذاکرات نیازمند وقت ،عزم جدی و مذاکرات معقول است و هر دو طرف باید حداکثر منفعت را از این مذاکرات داشته باشند.

نخست وزیر جدید انگلیس افزود :چالشی که ما بعد از خروج از اتحادیه اروپا مواجه هستیم، این است که بتوانیم یک رابطه قوی و موفقیت آمیز برقرار کنیم.

می بر تعمیق همکاری های نظامی با آلمان تاکید کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین