|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۱۰۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
در نامه عبدالله ششم آمده است، امروز مراکش با اراده کامل و علنا خواستار بازگشت به خانواده خود و استمرار پذیرش مسئولیتش در این زمینه با اشتیاق بسیار است.
پادشاه مراکش از تصمیم کشورش برای بازگشت به اتحادیه آفریقا پس از 32 سال خبر داد.

 به نقل از خبرگزاری رسمی مراکش، محمد ششم، پادشاه مراکش باارسال نامه‌ای به سران حاضر در بیست و هفتمین نشست اتحادیه آفریقا که در شهر کیگالی، پایتخت رواندا در حال برگزاری است، بازگشت مراکش به این اتحادیه و عضویت دوباره در آن را خواستار شد.

در نامه عبدالله ششم آمده است، امروز مراکش با اراده کامل و علنا خواستار بازگشت به خانواده خود و استمرار پذیرش مسئولیتش در این زمینه با اشتیاق بسیار است.

پادشاه مراکش در ادامه تاکید کرد: با این تصمیم تاریخی و مسئولانه مراکش از داخل اتحادیه آفریقا در راستای حل اختلافات تلاش خواهد کرد.

مراکش در سال 1984 از سازمان "وحدت آفریقا" که بعدها "اتحادیه آفریقا" نامیده شد خارج شد.

در آن سال حسن دوم پادشاه وقت مراکش در اعتراض به موضع‌گیری جانبدارانه سازمان "وحدت آفریقا" در پرونده صحرای غربی و قبول عضویت جبهه جدایی طلب پولیساریو تصمیم گرفت از سازمان خارج شود.

مراکش از سال 1967 در مورد صحرای غربی با جبهه بولیساریو اختلاف دارد.

محمد ششم در ادامه این نامه تاکید کرد: رباط با وجود خروجش از سازمان وحدت آفریقا هرگز آفریقا را رها نکرده و در سال 1984 میلادی تحت شرایطی خاص از این نهاد قاره‌ای بیرون آمده است.

وی درباره شرایط خروج مراکش از این سازمان در سال 1984 گفت: مردم مراکش مخالفت خود را با عضویت یک رژیم فاقد حاکمیت در این سازمان از طریق فریب کاری و توطئه اعلام کردند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین