|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
وی ادامه داد: صبح امروز آزمون گروه های علوم انسانی و ریاضی برگزار شده و عصر نیز کنکور هنر برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه کنکور سراسری 95 ، 18 تا 20 مرداد اعلام می شود.

 ابراهیم خدایی صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید از برگزاری کنکور سراسری سال 95 در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای چهل و ششمین کنکور سراسری یک میلیون و 14 داوطلب در پنج گروه آموزشی با هم رقابت می کنند.

وی ادامه داد: صبح امروز آزمون گروه های علوم انسانی و ریاضی برگزار شده و عصر نیز کنکور هنر برگزار خواهد شد.

 رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجویان امسال 750 هزار نفر است، گفت: نتایج اولیه را بین روزهای 18 تا 20 مرداد اعلام می کنیم و پس از یک هفته افرادی که مجاز به انتخاب رشته شده اند،می توانند انتخاب رشته کنند. ننتایج نهایی کنکور امسال اواخر شهریور اعلام می شود.

خدایی با تأکید بر اینکه سوالات هر آزمون دو ساعت از پایان آن در سایت سنجش منتشر می شود، تاکید کرد: در کنکور امسال 60 درصد داوطلبان درگروه آزمایشی علوم تجربی با هم رقابت می کنند و این گروه بیشترین تعداد داوطلب را دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته دانشگاه های سراسری کشور 340 هزار ظرفیت خالی داشتند و با توجه به ظرفیت دانشگاه آزاد در حال حاضر ظرفیت بیشتر از تعداد داوطلبان است اما پذیرشها متوازن نیست و همین موضوع باعث می شود برخی ها به دانشگاه راه پیدا نکنند.

خدایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در دوره دکتری 70 درصد و دردروه کارشناسی 40 درصد آموزش رایگان است تاکید کرد: به طور متوسط آموزش عالی در ایران 15 درصد رایگان است.

به گفته خدایی در حال حاضر تاثیر قطعی سوابق تحصیلی بر اساس رای دیوان عدالت اداری و مصوبه مجلس  مثبت است و برای کنکور سال آینده نیز تا اوایل مهر ماه پس از بررسی های کارشناسی این میزان اعلام می شود.

وی در پایان در خصوص پذیرش داوطلبان دکتری سال 95 اظهار داشت: دانشگاه ها از 20 تیر به دانشجویان اطلاع رسانی کرده و این افراد از دو تا 11 مرداد باید به این سازمان معرفی شوند تا به تدریج آنها را تایید کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین