|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۰۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
اعتراض دانشجویی در شیلی از زمان اعلام برنامه‌های جدید دولت در خصوص ارائه آموزش رایگان و ایجاد اصلاحات جدید آموزشی شدت گرفته است.
هزاران تن از دانشجویان شیلیایی در اعتراض به اصلاحات آموزشی دولت این کشور در خیابان‌های پایتخت دست به راهپیمایی اعتراضی زده و خواستار برکناری وزیر آموزش شدند.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان در سانتیاگو، پایتخت شیلی و همچنین چهار شهر دیگر در این کشور دست به راهپیمایی اعتراضی زده و پلیس 140 نفر را در رابطه با این راهپیمایی‌های اعتراضی دستگیر کرد.

گزارش شده که برخی از معترضان در جریان درگیری با نیروهای پلیس شیلی زخمی شدند.

اعتراض دانشجویی در شیلی از زمان اعلام برنامه‌های جدید دولت در خصوص ارائه آموزش رایگان و ایجاد اصلاحات جدید آموزشی شدت گرفته است.

در حالی که 165 هزار دانشجو در 30 دانشگاه می‌توانند در سال جدید میلادی به صورت رایگان حضور یابند منتقدان به این مساله اشاره کردند که این اصلاحات جدید تنها افراد با درآمد پایین را شامل می‌شود در حالی که مابقی برای  حضور در کلاس‌های دانشگاه‌ها واجد شرایط نیستند.

تعداد زیادی از دانشگاه‌های شیلی نیز در این برنامه جدید آموزشی گنجانده نشده‌اند.

تحصیلات در شیلی نسبت به سایر کشورهای جهان بسیار پرهزینه است و دانشجویان و دانش آموزان این کشور پنج برابر بیشتر از دانشجویان در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه و اقتصادی هزینه‌های آموزشی می‌پردازند.

این مشکل از زمان اجرای قانونی از جانب آگوستو پینوشه، دیکتاتور سابق شیلی که کشور را به سوی اصلاحات بازار نئولیبرال سوق داد، وجود داشته است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین