|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۰۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
به گفته وی حدود 9 نفر از این سربازان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که باید برای درمان آنها صبر و حوصله داشت و امیدواریم هرچه سریع‌تر بهبود یابند.
یک عضو مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه حدود 16 نفر از سربازان حادثه سقوط اتوبوس در محور نی‌ریز فارس از بیمارستان شیراز مرخص شده‌اند، گفت که حدود 9 نفر از این سربازها در بخش مراقبت‌های ویژه هستند که باید دوره درمان خود را بگذرانند.
صحن مجلس

محمدجواد جمالی در خصوص آخرین وضعیت سربازان حادثه دیده، گفت: بنده در آخرین ملاقاتی که از این سربازها در بیمارستان شیراز داشتم حال حدود 16 نفر از این سربازان که در بخش عمومی بستری بودند رو به بهبودی بود و به نظر می‌رسد که از دو شب پیش که از آنها عیادت کردم تاکنون با انجام اقدامات درمانی مناسب آنها مرخص شده باشند.

به گفته وی حدود 9 نفر از این سربازان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که باید برای درمان آنها صبر و حوصله داشت و امیدواریم هرچه سریع‌تر بهبود یابند.

نماینده فسا با بیان اینکه راننده این اتوبوس نیز جزو مصدومان این بیمارستان بود، گفت: راننده فردی با حدود 65 سال سن آسیب جدی ندیده است. او توانایی تکلم و صحبت دارد و به نظر می‌رسد با هوشیاری بتواند توضیحات لازم را به مقامات قضایی بدهد.

جمالی همچنین گفت که یک نفر از این مصدومان در بیمارستانی در فسا به دلیل شکستگی استخوان بستری بود که روز گذشته مرخص شد.

وی با بیان اینکه سرنشینان واقعی این اتوبوس حدود 40 نفر بودند اما ظاهراً در بین راه افراد دیگری سوار اتوبوس شده‌اند، گفت: در این سانحه 20 نفر کشته شدند که طبق مصاحبه اخیر سرهنگ حمیدی، رئیس پلیس راه دلایل فنی عامل اصلی سقوط اتوبوس به دره بوده است.

جمالی توضیح داد: طبق توضیحات سرهنگ حمیدی این جاده پیچ‌های زیادی دارد که استفاده بیش از حد از ترمز باعث می‌شود که فرد نتواند چنین پیچ‌های تندی را بگذراند. البته راننده‌ای با 65 سال سن که ظاهری نحیف و ضعیف هم دارد مزید بر علت است. این برای ما سوال است که چطور فردی با این مشخصات به عنوان راننده اتوبوس گذاشته می‌شود و با خطای محرز انسانی این همه جوان را به کام مرگ می‌کشاند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه این کمیسیون موضوع سقوط اتوبوس سربازان را بررسی می‌کند، گفت: این احتمال وجود دارد که تعداد دیگری از کمیسیون‌ها نیز به بررسی این حادثه ورود پیدا کنند تا ابعاد این اتفاق روشن شود. البته اعتقاد ما این است که باید به دور از هیاهو و بر اساس حقایق ابعاد واقعیات را روشن کرد.

جمالی در پایان گفت که احتمالاً برای بررسی دقیق‌تر این موضوع کمیته‌ای از نمایندگان شیراز برای حضور در صحنه تصادف و بررسی ابعاد دقیق‌تر حادثه تشکیل می شود که شکل‌گیری چنین کمیته‌ای به هفته بعد یعنی آغاز جلسات مجلس موکول خواهد شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین