کد خبر: ۱۰۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
دونالد ترامپ نامزد میلیارد و جنجالی جمهوریخواهان، از فضای ایجاد شده علیه مسلمانان به دلیل حوادث تروریستی اخیر در اروپا و آمریکا استفاده می کند تا بتواند آرای خود را میان کسانی که احساسات ضد اسلامی دارند، استفاده کند.
دونالد ترامپ نامزد میلیارد و جنجالی جمهوریخواهان، از فضای ایجاد شده علیه مسلمانان به دلیل حوادث تروریستی اخیر در اروپا و آمریکا استفاده می کند تا بتواند آرای خود را میان کسانی که احساسات ضد اسلامی دارند، استفاده کند.

اقدام گروه تروریستی داعش که به عقیده بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران مسایل امنیتی و سیاسی که به دست خود غربی ها و با همکاری برخی حکومت های مرتجع منطقه شکل گرفته اند، موجی از احساسات ضد مسلمانان را در میان شهروندان اروپایی و غربی ایجاد کرده است.

رسانه های اروپایی و غربی در اقدامی هماهنگ به جای استفاده از گروهی تروریستی از عنوان 'حکومت اسلامی ' یاد می کنند تا بدین وسیله ذهن شهروندان خود را نسبت به اسلام و مسلمانان مخدوش کنند.

به نظر می رسد که تیم مشاوران دونالد ترامپ با استفاده از نظرسنجی های صورت گرفته در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی که اقدامات داعش باعث ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان غربی شده است، برای جلب آرای بیشتر رای دهنگان در آمریکا تلاش می کنند.

از همین رو ترامپ در اظهاراتی جنجالی 'جلوگیری از ورود مسلمانان به خاک آمریکا' را بیان کرد و و بعد از حادثه اخیر در اورلاندو، 'بحث بازرسی از مساجد در آمریکا' را مطرح می کند، به این دلیل که فکر می کند، این نوع موضوع گیریها آرای شهروندانی که از ذهنیت منفی نسبت به مسلمانان برخوردار هستند، را مجاب می کند که به حمایت و طرفداری از وی روی بیاورند.

هر چند که مقام های کاخ سفید، هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی ترامپ و حتی برخی از هم حزبی های او از جمله پل رایان رئیس مجلس نمایندگان و رئیس کنواسیون حزبی، این گونه اظهارات جنجالی را محکوم می کنند، اما نباید این نکته را نادیده گرفت که این گونه مخالفت ها با اظهارات جنجالی ترامپ تنها در راستای حفظ آرمانی است، ' آزادی عقیده و بیان' که آمریکایی ها مدعی اند بیشتر از کشوری به آن پایبند هستند.

دونالد ترامپ، در آذر ماه سال 94 در جریان یک سخنرانی و بعد از تیراندازی در کالیفرنیا که توسط یک زن و مرد مسلمان انجام شد، 'ممنوعیت کامل ورود مسلمانان' به خاک آمریکا را خواستار شد.

کاخ سفید در آن زمان اظهارات ترامپ علیه مسلمانان را 'گستاخانه' خواند و به شدت انتقاد کرد و جان ارنست سخنگوی اوباما در جمع خبرنگاران گفت : ترامپ با بیان این گونه اظهارات صلاحیت ردیس جمهور شدن را ندارد.

ترامپ بعد از حادثه اورلاندو بار دیگر طرح بازرسی از مساجد مسلمانان را مطرح کرد.

پل رایان، ریس جمهوریخواه مجلس نمایندگان که به سختی حاضر شد از ترامپ حمایت کند، نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت :اعضای حزب و مردم برای رای به آقای ترامپ در انتخابات سراسری باید به وجدانشان رجوع کنند.

جوبایدن معاون باراک اوباما در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ گفت : اگر قرار باشد آمریکا بیش از یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان جهان را نفی کند، حمایت گسترده ای از خود را در جهان از دست خواهد داد.

وی با انتقاد از اظهارات اسلام ستیزانه ترامپ تاکید کرد این گونه اظهارات سبب انزوای آمریکا در جهان خواهد شد.

بر اساس گزارش جدیدی که انجمن ارتباطات آمریکا با همکاری مرکز مطالعات جنسیت و گروه قومیت در دانشگاه برکلی کالیفرنیا تهیه و تنظیم شده است،، از سال 2008 تا سال 2013 میلادی، 33 گروه ضد اسلام به مبلغی معادل 205 میلیون دلار دسترسی داشته اند تا آن را در مسیر گسترش اسلام هراسی و تنفر نسبت به مسلمانان هزینه نمایند.

این برنامه که در راستای تقویت اسلام ستیزی و اسلام هراسی در آمریکا صورت گرفته است، نشان می دهد این مبلغ در اختیار 33 گروه ضد اسلام قرار گرفته است تا در راستای گسترش اسلام هراسی هزینه کنند.

'بر همین اساس، گروه های ضد اسلام، در سال 2013 میلادی 69 گروه بودند و در سال 2015 میلادی به 74 گروه رسیدند.'

'در سال 2015 میلادی 78 اقدام خشونت آمیز و حمله نژادپرستانه به مساجد مسلمانان در آمریکا صورت گرفته است که این آمار، سه برابر آماری است که در سال 2013 ثبت شده است.'

ازمارس سال 2015 تا مارس 2016 میلادی، 180 اقدام علیه اسلام و مسلمانان در آمریکا به ثبت رسیده است که در این میان، 12 مسلمانان کشته شده، 34 نفر دیگر مورد حمله قرار گرفته و مجروح شده اند و 49 فحاشی و هتاکی نسبت به مسلمانان و یا اماکن اسلامی انجام شده است.

در مجموع سیاستمداران ،اندیشمندان و صاحب نظران مسایل سیاسی و اجتماعی اسلام هراسی ترامپ و تیم مشاورانش را خطرناک می دانند، زیرا باعث ایجاد محدودیت و تضییع بیشتر حقوق مسلمانان این کشور می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین