|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۴
کد خبر: ۱۰۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
بانکها براي جذب منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز مجاز به انجام تبليغات وزين و متعارف و اختصاص جوايز مي‌باشند. اصلاحيه آيين نامه ذيربط در اين رابطه متعاقباً ابلاغ می‌شود.
مدیرعامل بانک ملت از آغاز پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی ازدواج و تهیه جهیزیه در تمامی شعب این بانک در سراسر کشور خبر داد.

علی رستگار مدیرعامل بانک ملت گفت: با توجه به افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه از ۳۰ میلیون ریال به ۱۰۰ میلیون ریال به ازای هریک از زوجین از اول مردادماه سال جاری، بانک ملت پرداخت این وام رابیش از یک ماه زودتر از موعد تکلیف شده شروع کرد.

وی تاکید کرد: تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی ازدواج و تهیه جهیزیه به هریک از زوجین پرداخت می شود و نرخ کارمزد آن ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن نیز ۴۸ ماهه خواهد بود.

مدیرعامل بانک ملت با بیان این نکته که هریک از زوجین می توانند با معرفی یک ضامن به شعب بانک ملت، از تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی ازدواج و تهیه جهیزیه بهره مند شوند، خاطرنشان کرد: تسهیلات ازدواج و تهیه جهیزیه از محل منابع حساب های قرض الحسنه پس انداز، به مزدوجین پرداخت می شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با جذب هرچه بیشتر منابع قرض الحسنه، دست بانک ملت نیز برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه به تعداد بیشتری از زوج های جوان بازتر شود.

لازم به ذکر است در بخشنامه بانک مرکزی به بانکها در خصوص پرداخت وام ازدواج 10 میلیون تومانی آمده بود:

احتراماً، با عنايت به اهميت موضوع ازدواج جوانان و ضرورت فراهم کردن تسهيلات لازم براي اين امر مراتب زیر برای استحضار و رعايت ابلاغ مي‌شود:

۱) منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز بانکها پس از کسر الزامات قانوني بايستي براي پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه به آحاد مردم اختصاص يابد.

۲) تمام بانکها و موسسات اعتباري موظفند امکانات لازم براي شروع پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج يکصد ميليون ريالي براي هريک از زوجين را حداکثر از ابتداي مرداد ماه سال جاري فراهم کنند.

۳) پرداخت قرض‌الحسنه ازدواج و ساير تکاليف قانوني در اولويت پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه بوده و توصيه موکد مي‌شود در صورت عدم کفايت منابع قرض الحسنه پس انداز از پرداخت ساير تسهيلات قرض‌الحسنه حتي‌الامکان خودداري شود.

۴) بانکها براي جذب منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز مجاز به انجام تبليغات وزين و متعارف و اختصاص جوايز مي‌باشند. اصلاحيه آيين نامه ذيربط در اين رابطه متعاقباً ابلاغ می‌شود.

غلامرضا مصباحی مقدم به عنوان طراح این پیشنهاد گفته است: در سال ۸۹ تعداد ۹۰۰ هزار ازدواج به ثبت رسیده که این رقم در سال ۹۴ به ۶۸۰ هزار مورد کاهش یافته است. در حال حاضر ۱۲ میلیون نفر جوان مجرد و در سن ازدواج در کشور وجود دارد که ۴ میلیون نفر آنها بالای ۲۸ سال سن دارند.

وی افزود: طبق آمار بانک مرکزی ۱۰۲ هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه موجود است که ۳۶ هزار میلیارد تومان آن پس انداز و ۶۲ هزار میلیارد تومان آن نیز جاری است. بنابر این می توان از این محل وام ازدواج جوانان را از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان ارتقاء داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین