|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۰۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
وی افزود: این طرح از اول خرداد ماه آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و محصولات پر مصرف از حیث داشتن علامت استاندارد، کد 10 رقمی درج شده زیر علامت استاندارد، بسته‌بندی، شکل ظاهری و تاریخ مصرف کنترل می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمانشاه، محمودرضا نیازی مدیر کل استان با اعلام این خبر گفت: در ماه مبارک رمضان به دلیل حساسیت مصرف کالاها، به خصوص درحوزه صنایع غذایی، طرح بازرسی و کنترل بازار، حالت ویژه و ضربتی داشته، تا از طریق کنترل مواد مصرفی شهروندان روزه‌دار استان، اطمینان حاصل شود.

محمود رضا نیازی اظهار داشت: با توجه به افزایش تقاضا در ماه مبارک رمضان برای مواد غذایی به ویژه کالاهای پرمصرف از قبیل انواع فرآورده های لبنی ( از جمله شیر ،پنیر و کشک)،  قند و شکر، آرد گندم و برنج، زعفران، خرما و روغن مورد مصرف در تهیه زولبیا و بامیه کارشناسان اداره کل استاندارد استان نسبت به بازرسی مستمر در مراکز عرضه در این ایام اقدام خواهند کرد.

وی افزود: این طرح از اول خرداد ماه آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و محصولات پر مصرف از حیث داشتن علامت استاندارد، کد 10 رقمی درج شده زیر علامت استاندارد، بسته‌بندی، شکل ظاهری و تاریخ مصرف کنترل می‌شود و چنانچه محصولات مذکور طبق مقررات، شاخص‌ها و ویژگی‌های استاندارد نباشد بر اساس مقررات سازمان ملی استاندارد ایران نسبت به توقیف و جمع‌آوری آنها اقدام خواهد شد.

نیازی در ادامه صحبت‌های خود ضمن هشدار نسبت به تولید غیر استاندارد زولبیا و بامیه گفت: تولیدکنندگان زولبیا و بامیه موظفند برای تولید این محصول از روغن‌های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ کردن که در مقابل حرارت دارای مقاومت بالایی است استفاده کنند و پس از تولید در محیط خنک و در ظروف دارای درپوش نگهداری کنند.

محمودرضا نیازی در بخش دیگری از صحبت های خود از بازرسی مجدد وسایل توزین سبک در استان خبر داد و گفت: در این ماه به دلیل تولید و عرضه بیشتر کالاهای مصرفی همچون زولبیا و بامیه، آش و حلیم این اداره کل شروع به بازدید، کنترل و آزمون ترازوهای مورد استفاده در این مراکز کرده و به طور دوره ای و مستمر این مراکز را در طول ماه مبارک مورد پایش و سنجش قرار می دهد.

نیازی در پایان خاطرنشان کرد: همه  محصولات تولید داخل مشمول رعایت استاندارد اجباری، ملزم به درج کد ده رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی کالا هستند که با ارسال این کد به سامانه 10001517، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ انقضای آن به مصرف کنندگان اعلام می‌شود. لذا شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده کالاهایی که پس از ارسال پیامک به سامانه 10001517 اعتبار آن‌ها تأیید نشد یا فاقد علامت استاندارد بودند، این اداره کل را از طریق تلفن گویای 24 ساعته 1517 و یا سایت اداره کل استاندارد استان به نشانی http://kermanshahstandard.ir  (در بخش ارتباط با ما) در جریان قرار دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین