|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
کوژینسکی که زمانی در وال استریت کار می کرد گفت از تجربه خود در امور مالی بین المللی برای بهبود رشد اقتصادی کشورش استفاده خواهد کرد.
 آن گونه که اعلام شده با شمارش همه آرا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پرو به نظر می رسد که پدرو پابلو کوژینسکی، کاندیدای اقتصاددان، توانسته با شکست کیکو فوجیموری، دختر رئیس‌جمهوری سابق، برنده رقابت‌ها باشد.

کمیسیون انتخابات پرو اعلام کرد، که کوژینسکی ۵۰.۱۲ درصد آرا را در مقابل ۴۹.۸۸ درصد آرای رقیبش، کیکو فوجیموری به دست آورده است.

با این وجود گفته شده که ابتدا باید ۵۰ هزار برگه رای توسط یک دادگاه انتخاباتی بررسی و تایید شود تا نتایج نهایی رسما اعلام شود.



کیکو فوجیموری هنوز شکست را نپذیرفته اما  کوژینسکی از مردم پرو تشکر کرده است.

وی در توییتر نوشت:‌ وقت آن است که برای آینده کشور با هم کار کنیم.

این فشرده ترین رقابت های انتخاباتی پرو در پنج دهه اخیر بود.

فوجیموری برنده دور اول رای گیری برای این انتخابات شده بود.

به گزارش بی.بی.سی، این سطح از نزدیکی نتایج غیرمنتظره بود چون نظرسنجی های پیش از انتخابات نشان می داد که فوجیموری از رقیبش جلو است.

او در دور اول انتخابات در ماه آوریل پیشتاز بود اما تحلیلگران گفتند که رسوایی فساد در حزب نیروی مردمی فوجیموری احتمالا به او ضربه زده است.

او دختر آلبرتو فوجیموری، رئیس جمهور سابق پروست، که به اتهام جنایت علیه بشریت زندانی است.

کوژینسکی که زمانی در وال استریت کار می کرد گفت از تجربه خود در امور مالی بین المللی برای بهبود رشد اقتصادی کشورش استفاده خواهد کرد.

او از حمایت چهره های برجسته مثل ماریو بارگاس یوسا، رمان نویس برنده نوبل و ورونیکا مندوزا، کاندیدای چپگرا که در دور اول رای گیری سوم شد برخوردار بود.

اما او به خاطر ارتباطات نزدیک با نخبگان بخش کسب و کار در پرو زیر ذره بین بوده است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین