|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
دکتر غندالی اظهار کرد: این صندوق از سال ٩٢ به بعد با تلاش اعضای هیات امنا و هیات مدیره اقدامات بزرگی را انجام داده و شفاف سازی فعالیت ها از طریق اطلاع رسانی در قالب پایگاه اینترنتی موسسه از جمله این برنامه ها است.
مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در جمع معلمان استان کردستان از سرمایه گذاری این موسسه در زمینه ساخت دو واحد تولیدی پالایشگاهی و پتروشیمی به ارزش یک میلیارد و ٣٢٠ میلیون دلار در شهرستان های بیجار و مریوان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، دکتر شهاب الدین غندالی صبح امروز در نشست با فرهنگیان استان کردستان در سالن مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) سنندج؛ با اعلام این خبر افزود: این صندوق یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار برای ساخت شرکت پتروشیمی در شهر بیجار و ١٢٠ میلیون دلار برای ساخت پالایشگاه در شهر مریوان سرمایه گذاری می کند.

دکتر غندالی به امنیت، منابع خدادادی و طبیعی، جاذبه های گردشگری به عنوان ظرفیت های استان کردستان برای سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: کردستان برای سرمایه گذاری در بسیاری از بخش ها مناسب است و از این رو موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان هم در گام نخست در دو پروژه مهم در این استان سرمایه گذاری کرده است.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، فلسفه تأسیس این مؤسسه در سال ٧٤ را تقویت توان مالی معلمان در راستای ارتقاء بهره‌وری نظام تعلیم و تربیت کشور عنوان کرد و گفت: طبق اساسنامه، معلمان متقاضی عضویت در موسسه تا سقف ٥ درصد از حقوق و مزایای آنان کسر و دولت نیز به ازای همان مبلغ برای هریک از اعضاء در نظر گرفته و در نهایت مؤسسه نیز با دارایی فرهنگیان فعالیت‌های اقتصادی می کند.

دکتر غندالی افزود: بر اساس متن قانون سهم عضو، سهم دولت و سود حاصل از سرمایه‌گذاری مجموع این دارایی پس از بازنشستگی به اعضاء پرداخت خواهد شد .

وی گفت: از سال ٩٢ به پیشنهاد دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش موسسه مقرر شد در طول خدمت فرهنگیان نیز خدماتی نیز به آنان ارائه شود از این رو با اصلاح اساسنامه امکان گسترش خدمات حین خدمت مقدور شده و فرهنگیان بیشتری از مزایای عضویت در موسسه بهره گرفته اند.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به رکود فعالیت های اقتصادی در چند سال گذشته در کشور اشاره کرد و با اعلام اینکه امروز به تدریج این رکود در حال تبدیل به رونق است گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان در نظر دارد بیش از یک هزار میلیارد تومان در حوزه ها ی مختلف سرمایه گذاری کند تا سودآوری پایدار برای فرهنگیان عضو ایجاد کند.

دکتر غندالی اظهار کرد: این صندوق از سال ٩٢ به بعد با تلاش اعضای هیات امنا و هیات مدیره اقدامات بزرگی را انجام داده و شفاف سازی فعالیت ها از طریق اطلاع رسانی در قالب پایگاه اینترنتی موسسه از جمله این برنامه ها است.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، ارزش ریالی موسسه را در حال حاضر شش هزار و هفتصد میلیارد تومان ذکر کرد.

وی همچنین به بدهی ٧٠٠ میلیارد تومانی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: براساس قانون تاسیس این موسسه، دولت باید معادل حق عضو پرداختی از سوی اعضا را به حساب صندوق واریز کند که از سال ٨٩ تاکنون مبلغی از سوی دولت به حساب موسسه واریز نشده است و دولت باید این مبلغ را پرداخت کند.

عضو هیأت مدیره موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان انجام فعالیت اقتصادی و سود حاصله از آن را از دیگر امتیازات موسسه برای اعضا عنوان کرد و با بیان اینکه نرخ بازدهی صندوق در طول ٢٠ سال گذشته بیش از ٢٤ درصد بوده است؛ گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور ما مجموعا نرخ بازدهی منطقی است.

تولید و افزایش ثروت و سرمایه جهت تقویت توان مالی فرهنگیان نخستین مأموریت موسسه است

مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، تولید و افزایش ثروت و سرمایه جهت تقویت و توان مالی و معیشتی عضو در دوران بازنشستگی را اولین ماموریت موسسه عنوان کرد و گفت: بر اساس نظر جمعی از اقتصاددانان، موسسه به ترتیب اولویت در زمینه های نفت و انرژی، پتروشیمی،  نیروگاه،  ساختمان، معدن و صنعت دارو سازی سرمایه گذاری خواهد کرد.

ارائه خدمات رفاهی و تسهیلات عادلانه و فراگیر به فرهنگیان در دستور کار است

وی ارائه خدمات و تسهیلات عادلانه و فراگیر در حین خدمت به فرهنگیان را ماموریت دوم صندوق عنوان کرد و گفت: از سال ٩٢ با توجه به تاکیدات دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش در متن اساس نامه صندوق تغییراتی انجام شده و در این راستا خدمات رفاهی و درمانی به فرهنگیان را آغاز کرده ایم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین