|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
سفیردهلی نو در کشورمان با بیان اینکه ما اهمیت زیادی برای ایران قائل هستیم، گفت: این دو کشور باید روابط خود را پیش ببرند و سطح روابط را باید گسترده تر کنیم.
سفیردهلی نو در کشورمان با بیان اینکه ما اهمیت زیادی برای ایران قائل هستیم، گفت: این دو کشور باید روابط خود را پیش ببرند و سطح روابط را باید گسترده تر کنیم.

سائوراب کومار در جریان حضور فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش به همراه هیات همراه و استاندار هرمزگان بر روی عرضه ناوشکن هندی گانگا و دیدار با کارکنان ناوگروه اعزامی از کشور هند، اظهار داشت: نخست وزیر هند در تاریخ 22 و 23 ماه جاری میلادی از ایران بازدید و مذاکراتی با بالاترین مقام های ایرانی داشت.

وی با تاکید بر اینکه ما باید روابطمان را گسترده کنیم، افزود: بازدید کشتی های هندی یک روز بعد از سفر نخست وزیر هند اتفاقی نیست و انعکاس دهنده اهمیت روابط دفاعی و همکاری دریانوردی بین ایران و هند است.

کومار بیان کرد: امیدوارم این دو کشتی در زمان کوتاه استقرار در بندرعباس روابط دوستانه و دفاعی را به بالاترین سطوح برسانند.

وی خاطرنشان کرد: تعاملات ما در زمینه دریایی در چند سال گذشته افزایش یافته و مشتاق افزایش بیشتر آن هستیم.

2 فروند ناوشکن هند در راستای حفظ و ارتقای سطح تعامل های منطقه ای، روز سه شنبه هفته جاری وارد آب های استان هرمزگان شدند و در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش پهلو گرفتند.

این 2 ناوشکن که «گانگا F22» و «تریکُند F51» نام دارند، به مدت چهار روز در منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور خواهند داشت و اعضای ناوگروه از منطقه و شهر بندرعباس بازدید می کنند.

دیدار با مقام های سیاسی و نظامی هرمزگان، شرکت در رقابت های ورزشی و تمرین نظامی دریایی از مهمترین برنامه های این ناوگروه هندی در این مدت است.

14 آذرماه سال 92 نیز بیست و هشتمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه حضور مقتدرانه این نیرو در آب های بین المللی با همراهی زیردریایی یونس وارد بندر بمبئی در سواحل هندوستان شد.

این ناوگروه شامل زیردریایی کیلوکلاس یونس، ناوشکن البرز و ناو پشتیبانی بندرعباس با همراهی بالگردهای رزمی بود که در بندر بمبئی پهلو گرفت و مورد استقبال مقامات نظامی نیروی دریایی غرب هند قرار گرفت.

ناوگروه کشورمان به مدت سه روز در بندر بمبئی حضور داشت و در این مدت مقامات دریایی هند با فرماندهان و پرسنل ناوگروه جمهوری اسلامی ایران دیدار و از زیر دریایی یونس، ناوشکن البرز و ناو پشتیبانی بندرعباس بازدید کردند.

ناوشکن الوند نیز در بهمن سال گذشته نیز برای شرکت در روز ملی هند راهی این کشور شده بود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین