|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ آخرین پنجشنبه سال در قطعه متوفیان کرونا

آخرین پنجشنبه سال بر اساس یک سنت حسنه برای ما ایرانیان روز رفتن به مزار درگذشتگان و زیارت اهل قبور بوده است. اما آخرین پنج شنبه سال ۹۹ غریبانه تر از سال‌های دیگر است.آرامستان ها اکنون شامل قطعه‌هایی است که از تاریخ‌های وفات درج شده بیش از یکسال نگذشته است و مملو است از داغ رفتن‌هایی که تازه است. در طول یک سال گذشته بسیاری عزیزان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند. غریبانه آنها را به خاک سپرده و حتی برای برگزاری مراسمات عزاداری در معذوریت به سر برده‌اند.این گزارش از قطعه یک آرامستان بهشت رحمت شهرکرد (درگذشتگان کرونا) تهیه شده است.

تصاویر/ طوفان شن و گرد و غبار در آسمان پکن

با وقوع طوفان شن در سراسر پایتخت چین، آسمان شهر پکن با غبار زرد رنگ و غلیظی پوشانده شده و میزان آلودگی را به سطح خطرناکی رسانده است.رسانه‌های دولتی در گزارشی اعلام کردند: کیفیت پایین هوا به دلیل وقوع طوفان شن و ماسه از شمال مغولستان بوده که با وزش باد به سمت جنوب حرکت کرده و با کاهش دید در شهر پکن همراه بوده است.

تصاویر/بازار بزرگ تهران در روزهای پایانی سال ۹۹

چند روزی بیشتر به پایان سال باقی نمانده است، سالی که ویروس کرونا و مرگ‌های ناشی از آن سایه سنگین و سیاهش را بر سر این مردم انداخت و هنوز هم بنای دست برداشتن ندارد. سالی‌که بخاطر وجود همین ویروس کشنده مشقت‌ها و مشکلات اقتصادی مردم بیش از هر سال نمود پیدا کرد. سالی که لبخند و شادمانی در چهره‌ها گم شد، بسیاری را در ماتم و سوگ عزیزان از دست رفته تنها گذاشت و بسیاری دیگر را با دلهره و اضطراب فردا به حال خود رها کرد. با این حال در این روزهای باقی مانده از سال، عادت، اجبار و یا شاید اندک شوقی که از آمدن بهار بر دل‌ها بجا مانده، باز هم مردم را به بازارهای پرخطر و فضاهای شلوغ کشانده است. اینجا بازار تهران است، روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ و مردم در حال خرید سال نو.

تصاویر/ آغاز فاز دوم تست انسانی واکسن "کوو ایران برکت"

با صدور مجوز کمیته اخلاق برای آغاز تلفیقی فاز دوم و سوم تست انسانی واکسن "کوو ایران برکت"، صبح دوشنبه فاز دوم تست انسانی این واکسن آغاز شد.در فاز دوم تست انسانی، واکسن به حدود ۴۰۰ نفر در گروه‌های سنی ۱۸ تا ۵۰ سال و ۵۰ تا ۷۵ سال تزریق خواهد شد.

تصاویر/ رنگ آمیزی المان های نوروزی

رنگ آمیزی ماکت های تخم مرغی به عنوان المان‌های نوروزی برای تعبیه در امکان مختلف شهر تهران با شرکت چندین هنرمند در بوستان دانشجو تهران برگزار شد.

تصاویر/ انجام تست سریع کرونا در راه‌آهن اهواز

بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، مسافران بدون داشتن نتیجه تست کرونای منفی اجازه سوار شدن بر وسائط نقلیه عمومی از قبیل هواپیما، قطار و اتوبوس بین شهری را ندارند. مسافرانی که از طریق راه‌آهن اهواز قصد خروج از استان خوزستان را دارند ابتدا باید تست سریع کرونا بدهند و در صورتی که جواب تست منفی شد، اجازه سفر دارند.

تصاویر/ کرونا در روزهای شلوغ پایان سال

با نزدیک شدن به روزهای پایان سال و فرا رسیدن ایام نوروز بازار تهران روزهای شلوغ و پر ازدحامی را تجربه می‌کند، این در حالی است که شیوع ویروس جهش یافته کرونا موج جدیدی از نگرانی را در سراسر دنیا برانگیخته است.استفاده صحیح از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در مکان های پر ازدحام کمترین کاری است که می توان برای کاهش احتمال انتقال ویروس کرونا انجام داد.

تصاویر/ بیمارستان گلستان اهواز در وضعیت قرمز کرونا

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در روزهای اخیر بار مراجعه بیماران در اهواز، ماهشهر، دشت آزادگان، شوشتر و دزفول افزایش یافته است و این مساله به ویژه در اهواز، بیمارستان‌ها را به شدت تحت فشار قرار داده است. در حال حاضر حدود یک هزار و ۲۰۰ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که حدود ۹۰۰ نفر از این تعداد، در بخش‌های عادی و ۳۰۰ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه بستری و تحت مراقبت هستند.

تصاویر/ هجوم خفاش‌های قرمز به استرالیا

بیش از ۸۰ هزار خفاش به طرز باورنکردنی به امتداد یک روخانه در شمال نیو ساوت ولز استرالیا هجوم آوردند. این خفاش‌های قرمز به جمعیت خفاش‌های میوه خوار سیاه پیوسته و اردوگاهی را در امتداد رودخانه ریچمون برپا کرده‌اند.

تصاویر/ تشییع پیکر مدافع سلامت«سیده فاطمه نجم السادات»

مراسم تشییع پیکر شهید مدافع سلامت«سیده فاطمه نجم السادات» پرستار مامای شاغل در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز که بر اثر کرونا به شهادت رسیده بود، صبح امروز یکشنبه در این بیمارستان برگزارشد.در چند روز اخیر دو تن از اعضای کادر درمان استان به نام‌های «سیده فاطمه نجم السادات» مامای بیمارستان امیرالمؤمنین اهواز و «حمیرا احمدی» بهورز شبکه بهداشت شهرستان باغملک به علت مبارزه با این بیماری به کرونا مبتلا شده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند.

تصاویر/ مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال صبح یکشنبه 10 اسفندماه برای انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس برگزار شد.علی کریمی، مصطفی آجورلو، کیومرث هاشمی و شهاب الدین عزیزی خادم چهار گزینه ریاست هستند.«در نهایت ،شهاب‌الدین عزیزی‌خادم» به‌ عنوان رئیس فدراسیون فوتبال برای چهار سال آتی انتخاب شد.

تصاویر/ نمایشگاه عروسک های ماه پیشانی

برگزاری نمایشگاه عروسک های ماه پیشانی در کتابکده قصه و افسانه با همکاری موسسه پژوهشی کودکان دنیا و با هدف ترویج شخصیت های افسانه های ایرانی گشایش یافت.در این نمایشگاه هنرمندان بر اساس داستان ماه پیشانی، شخصیت ماه پیشانی را طراحی و تبدیل به عروسک و مجسمه کردند و به این نمایشگاه هدیه دادند. در این نمایشگاه عروسک هایی از تمام نقاط کشور ایران به نمایش گذاشته شده است.
9 صفحه
آخرین اخبار