|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ مراسم سالروز فناوری هسته‌ای

مراسم پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای، ۲۱ فروردین با حضور رئیس‌جمهوری و علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی، صبح شنبه ۲۱ فروردین در محل مجموعه تاریخی سعدآباد برگزار شد.

تصاویر/ تهران در آستانه تشدید محدودیت‌های کرونایی

در پی خیز موج چهارم کرونا و افزایش بی‌سابقه آمار شیوع ویروس در ایران، روز چهارشنبه ۱۸ فروردین، استاندار تهران اعلام کرد مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در پایتخت به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود. تعطیلی گروه‌های ۳ و ۴ چند روز قبل‌تر اعلام شده بود ولی نایب رئیس اتاق اصناف تهران چهارشنبه شب گفت تعطیلی مشاغل گروه ۲ رسماً به اتاق اصناف اعلام نشده است. در نهایت، صبح پنجشنبه اعلام شد که بازار بزرگ تهران و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ از شنبه - ۲۱ فروردین - به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود. این گزارش، وضعیت بازار بزرگ و برخی معابر تجاری شهر تهران در روز پنجشنبه و در آستانه تشدید محدودیت‌های کرونایی را به تصویر کشیده است.

تصاویر/ سیل مرگبار در اندونزی

مقام‌های اندونزی و تیمور شرقی اعلام کرده‌اند تلفات سیل و رانش زمین در این دو کشور به بیش از ۱۵۰ نفر رسیده و ده‌ها تن همچنان مفقود هستند.

تصاویر/ شورش در زندان سنت لوئیس آمریکا

زندانیان زندان «سنت لوییز» ایالت میسوری در آمریکا در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان مقامات قضائی این کشور شورش کردند.در جریان شورش حدود ۶۰ زندانی در یک مرکز اصلاح و تربیت شهر «سنت لوییز» واقع در ایالت میسوری آمریکا، این افراد شیشه‌های زندان را در هم شکستند.

تصاویر/ فرار بیش از ۱۸۰۰ مجرم از زندانی در نیجریه

پس از حمله افراد مسلح به یک زندان در نیجریه بیش از ۱۸۰۰ زندانی موفق به فرار شدند.مهاجمان مسلح ابتدا با منفجر کردن بخش اداری زندان توانستند وارد محوطه حیاط زندان شهر "اوری" شوند و پس از آن درهای بازداشتگاه را به روی زندانیان گشودند.سازمان زندان‌های نیجریه می‌گوید در جریان این واقعه ۱۸۴۴ زندانی موفق به فرار شده‌اند.

تصاویر/ مسابقه بُزکشی در قرقیزستان

اسب سواران قرقیز مسابقات ورزشی سنتی گرگ خاکستری یا بزکشی را برگزار کردند. این ورزش که در طی آن رقابت کنندگان تلاش می‌کنند تا جسد یک بز را به دایره امتیازات بکشانند در سراسر آسیای میانه بسیار پرطرفدار است.

تصاویر/ رژه فراعنه مصر باستان در خیابان‌های قاهره

مومیایی‌های ۲۲ فرعون مصر باستان به موزه جدیدی در جنوب شهر قاهره، پایتخت منتقل شدند. این مومیایی‌ها که شامل ۱۸ پادشاه و ۴ ملکه می‌شوند به ترتیب زمان سلطنت شأن از تائو دوم، فرمانروایان سلسله هفدهم تا رامسس هجدهم که در قرن ۱۲ قبل از میلاد سلطنت می‌کرد، به محل جدید انتقال داده شدند.

تصاویر/ خانه پدری «پروین اعتصامی»

نامش رخشنده و معروف به پروین است، شاعره‌ای توانا و بلندآوازه‌ که سروده‌هایش معرف ویژگی‌های اوست. پروین اعتصامی، ستاره‌ای که ۲۵ اسفندماه ۱۲۸۵ در آسمان آذربایجان درخشید، شیرزنی که با زبان شعر و ادبیات، مسائل و مشکلات جامعه‌ی خود را بیان می‌کرد، پروین متفاوت از زنان عصر خود بود، او در شعرهایش زن و مرد را بدون تفاوت می‌دانست و معتقد بود؛ یک زن می‌تواند همانند مرد، دارای نبوغ فکری و حد اعلای هوش و فرهنگ انسانی باشد، شعرهای پروین حقایق، نابرابری‌ها و مشکلات اجتماعی عصر خود را بیان می‌کند. ۱۵ فروردین سالروز درگذشت پروین اعتصامی است.

تصاویر/ تهران؛ سیزده فروردین ۱۴۰۰

سیزده فروردین ماه از دیرباز به عنوان روز طبیعت در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه‌ای داشته است. هر ساله در این تاریخ مردم ایران با حضور در طبیعت این روز را گرامی می‌دارند. با این وجود و با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال آغاز پیک چهارم پس از تعطیلات نوروزی، ستاد مبارزه با کرونا، ورود به پارک‌ها و بوستان‌ها را در دوازدهم و سیزدهم فروردین ۱۴۰۰ ممنوع اعلام کرد.

تصاویر / پناهگاه گربه‌های جنگ‌زده سوریه

هنگامی که جنگ سوریه، «علاء الجلیل» را مجبور کرد پناهگاه گربه‌های خود در حلب را در سال ۲۰۱۵ ببندد، او حدود ۱۰۰ گربه را با خود به منطقه ادلب برد و پناهگاهش را در آنجا دایر کرد. این پناهگاه هم‌اکنون میزبان بیش از ۱۰۰۰ گربه است.

تصاویر/ آرامگاه فردوسی در ایام زرد کرونایی

در ایام تعطیلات نوروزی و اعلام وضعیت زرد در خراسان رضوی، گردشگران و شهروندان مشهدی، از آرامگاه فردوسی بازدید کردند.با افزایش تعداد مسافران نوروزی در مناطق گردشگری مشهد و بازدید از موزه‌ها و پارک‌ها نگرانی برای بیشتر شدن آمار کرونا در این شهر وجود دارد.

تصاویر/ مرمت تندیس مسیح

تندیس مسیح مجسمه مشهوری است که در برزیل در شهر ریو دوژانیرو قرار دارد که مجسمه مسیح منجی است. این تندیس با ۳۹.۶ متر بلندی در سال ۱۹۲۶ و در ارتفاع ۷۱۰ متری نوک کوه کورکووادو ساخته شده‌ است.

تصاویر/ بسته شدن کانال سوئز

یک کشتی هیولاپیکر ۲۲۰ هزار تنی که از چین به مقصد بندر روتردام در هلند در حرکت بود، در ساعت‌های پایانی روز سه‌شنبه در کانال سوئز گرفتار بادهای شدید با سرعت ۵۰ کیلومتر شد و به گل نشست.کارشناسان و برخی شرکت‌ها اعلام کردند که باز کردن کانال سوئز شاید هفته‌ها زمان ببرد. بعد از اعلام این موضوع، قیمت نفت در بازارهای جهانی به دلیل نگرانی از تامین تقاضا افزایش یافت.

تصاویر/ اهواز در محاصره گل های کاغذی

گل کاغذی بومی آمریکای جنوبی و برزیل می‌باشد و در مناطق گرمسیری رشد بهتری دارد و در برخی از کشورها از این گیاه برای تزئین دیوارها و پنجره‌ها و بالکن‌ها استفاده می‌شود.گل کاغذی در خانه‌های شهرستان بندر امام خمینی، رامهرمز، دزفول و اهواز در استان خوزستان به وفور یافت می‌شود. که در فصل بهار معمولاً به مدت یک تا سه هفته گل دارد و نوید بهار را می‌دهد.

تصاویر/ آغاز «واکسیناسیون» ۱۰۰۰ پاکبان در شیراز

در سومین روز از فروردین ماه سال جاری، برای اولین بار در کشور با توجه به ماهیت شغلی پاکبانان و مواجهه آنان با زباله ها و پسماندهای عفونی، در راستای پیشگیری از ابتلای این قشر زحمتکش به بیماری کووید۱۹، در مرحله نخست، هزار پاکبان شهرداری شیراز که براساس سن و بیماری زمینه ای اولویت بندی شدند، واکسینه شدند.
8 صفحه
آخرین اخبار