|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ آغاز واکسیناسیون عمومی علیه کرونا

گام اول واکسیناسیون عمومی علیه کرونا با حضور معاون وزیر بهداشت و امام جمعه تبریز با تزریق واکسن به سالمندان بالای ۸۰ سال در بیمارستان یک هزار تختخوابی مردانی آذر تبریز آغاز شد.

تصاویر/ سونامی کرونا در هند

در حالی که هنوز تب ویروس کرونای انگلیسی در کشور فروکش نکرده خبرهایی از شیوع ویروس کرونای هندی در جهان مخابره شده است؛ ویروسی که به مراتب خطرناک‌تر از نمونه‌های قبلی است.

تصاویر/ حمام افسانه‌ای «شیخ بهائی» چشم انتظار مرمت

حمام شیخ بهایی که نام آن با ماجرای رازآلود گرم شدن آب خزینه به واسطه یک شمع در اذهان عموم گره خورده، اوایل دوره صفویه به همت شیخ بهایی در کوی جماله ساخته شده و از معدود حمام های دو قلوی اصفهان است؛ یعنی طوری طراحی شده که همزمان زنان و مردان می توانسته‌اند از آن استفاده کنند. این حمام شامل دو بینه و گرمخانه، همچنین نمازخانه و سرویس بهداشتی است و بالغ بر هزار متر وسعت دارد؛ البته بخش هایی از آن که شامل حوضخانه و شربتخانه می‌شده، در حال حاضر تحت تملک افرادی است که در آن کارگاه نساجی برپا کرده اند و لازم است که نسبت به آزادسازی آن اقدام شود. اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در سالهای اخیر نسبت به استحکام بخشی سقف این بنا اقدام کرده اما تکمیل عملیات مرمت و احیای این بنای نفیس نیازمند ورود سرمایه گذاران دولتی یا خصوصی است. معمار این حمام منحصر به فرد، شیخ بهایی است که از دانشمندان بزرگ عصر صفویه، که در علوم فلسفه، منطق و ریاضیات تبحر داشت و تالیفاتی در حدود ۸۸ کتاب و رساله از وی برجای مانده است، سال ۱۳۸۳ انجمن مفاخر معماری ایران مراسمی را در روز ۳ اردیبهشت مصادف با سالروز تولد شیخ بهایی برپا کرد و پیشنهاد کرد تا این روز به نام روز معماری شناخته‌ شود.

تصاویر/ شرایط بحرانی کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول

به گفته مدیر بیمارستان بزرگ دزفول، شروع پیک سوم بیماری از حدود نیمه بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد اما در آن زمان، این تعداد بیمار بدحال نداشتیم. در پی تعطیلات عید نوروز و دید و بازدیدها، تعداد بیماران بسیار زیاد شد و با توجه به سرعت سرایت ویروس جدید، تعداد بیماران و بیماران بدحال بسیار افزایش یافت. در حال حاضر تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان بزرگ دزفول فوق‌العاده افزایش یافته است و تمام بخش‌های بیمارستان، درگیر کرونا هستند. همچنین به گفته فرماندار دزفول، وضعیت کاملا قرمز و اضطراری است؛ اکنون ظرفیت تخت‌های بیمارستان کاملا پر شده است و در راه‌روهای بیمارستان برای بیماران تخت ایجاد شده است.

تصاویر/ تزریق واکسن کرونا به جانبازان دفاع مقدس در قزوین

مرحله دوم تزریق واکسن کرونا به جانبازان دفاع مقدس در استان قزوین از امروز ۳۱ فروردین آغاز شده و به مدت ۲ روز ادامه دارد. در این مرحله واکسن کرونا آسترازنکا به جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد در استان تزریق می‌شود. در مرحله اول نیز به ۶۹ نفر از جانبازان نخاعی، دو چشم نابینا، شیمیایی شدید، دو پا قطع و والدین دو شهید واکسن کرونا تزریق شده است. تعداد کل جانبازان استان قزوین ۷ هزار و ۲۶۸ نفر است.

تصاویر/ تشییع و تدفین پیکر سردار حجازی

مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید سید محمد حجازی صبح امروز سه شنبه با حضور مسئولان لشکری و کشوری در دانشکده پرواز اصفهان برگزار شد.پیکر مطهر این شهید بزرگوار از فرودگاه نیروی هوایی سپاه در میدان پرواز به سمت گلزار شهدای استان اصفهان تشییع و خاکسپاری شد.

تصاویر/ وضعیت روستاهای منطقه زلزله زده بندر گناوه

ساعت ۱۱:۱۱ ظهر امروز - ۲۹ فروردین- زلزله‌ای با قدرت ۵.۹ ریشتر در استان بوشهر رخ داد. این زلزله که مرکز آن بندر گناوه گزارش شده است، در استان‌های فارس و خوزستان نیز احساس شد و خسارت‌هایی به منازل و خانه‌های روستایی گناوه وارد کرد. در این حادثه ۵ نفر مصدوم‌ شده‌ و ۲۱ روستا نیز تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

تصاویر/ تشییع و تدفین پیکر نادر دست نشان

از بازی در تیم نساجی و تیم منتخب مازندران در لیگ قدس و درخشش دیرهنگام و در سن و سال بالا با نساج های شهر خسته در رقابت‌های لیگ در دهه ۱۳۷۰ و بعد خداحافظی و آغاز کار مربیگری و اسم و شهرت و تخصصی که برای خود دست و پا کرد؛ اینکه می‌تواند گزینه خوبی برای تیم‌هایی که قصد صعود به لیگ برتر را دارند، باشد.

تصاویر/ استهلال ماه مبارک رمضان در قم

استهلال ماه مبارک رمضان غروب سه شنبه ۲۴ فروردین ماه در رصد خانه امام علی(ع) در روستای ویریچ قم با حضور طلاب حوزه علمیه قم و جامعه المصطفی العالمیه صورت گرفت و هلال ماه مبارک رمضان رویت شد.

تصاویر/ استقبال از ماه رمضان در ترکیه

ترکیه کشوری با جمعیت مسلمان بالای ۷۰ درصد، در ماه مبارک رمضان حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد.ماه رمضان در ترکیه نیز همانند دیگر کشورهای دارای جمعیت مسلمان، بر اساس سنت و عرف مخصوص همان منطقه برگذار می‌شود.

تصاویر/ آغاز واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی

اولین مرحله واکسیناسیون ورزشکاران و کادر فنی ۱۴ فدراسیون المپیکی کشورمان روز سه شنبه در محل ستاد فدراسیون پزشکی ورزشی انجام شد.ایران یکی از اولین کشورهایی است که واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی خود را قبل از شروع مسابقات انجام می دهد.

تصاویر/ دیدار وزیران خارجه ایران و روسیه

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، صبح سه‌شنبه ۲۴ فروردین ماه با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان پس از دیدار و گفتگو دو جانبه و امضای تفاهم‌نامه، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. مجید خواهی

تصاویر/ درگیری‌های معترضان با پلیس در ایرلند شمالی

تظاهرات گسترده در ایرلند شمالی بر سر برگزیت و درگیری معترضان با نیروهای پلیس برای هفتمین شب پیاپی ادامه یافت.صدها جوان معترض به شرایط ایجاد شده برای ایرلند شمالی پس از برگزیت، در استان بلفاست تجمع کرده و با بمب‌های آتش‌زا و سنگ به نیروهای پلیس حمله کردند، آنها همچنین یک اتوبوس را به آتش کشیدند.

تصاویر/ طرح واکسیناسیون پرسنل جمع آوری پسماند شهر تهران

مراسم واکسیناسیون پاکبان ها و پرسنل جمع آوری پسماند شهر تهران، شنبه ۲۱ فروردین ماه در مرکز بهداشتی درمانی علی اکبری برگزار شد. ولی با وجود دعوت از رسانه‌ها برای پوشش خبری این رویداد، اجازه عکاسی و تصویربرداری به نمایندگان رسانه‌ها داده نشد.
7 صفحه
آخرین اخبار