سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:
هر دریافت اضافهای غیر از صورتحساب بیمارستان تخلف است
کد خبر: ۹۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر غیرقانونی بودن دریافتهای اضافه غیر از صورتحساب بیمارستان، گفت: بعد از گذشت یک هفته الی یک ماه از ترخیص بیمار، به طور سیستماتیک با بیماران و خانوادههای آنان تماس میگیریم و موارد تخلفات بیمارستانها را پیگیری میکنیم.
سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر غیرقانونی بودن دریافتهای اضافه غیر از صورتحساب بیمارستان، گفت: بعد از گذشت یک هفته الی یک ماه از ترخیص بیمار، به طور سیستماتیک با بیماران و خانوادههای آنان تماس میگیریم و موارد تخلفات بیمارستانها را پیگیری میکنیم.ایرج حریرچی در مورد رسیدگی به پروندههای زیرمیزی اعلام کرد: هر گونه دریافتی خارج از صورتحساب بیمارستان در تمام بیمارستانهای کشور تحت هر عنوان، تخلف است و مردم به جز صندوق بیمارستان و صورتحسابی که بیمارستان صادر میکند هیچ پرداخت اضافهای را برای درمان در بیماستان نداشته باشند.
قائم مقام وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: آمارها نشان میدهد که بعد از اجرای طرح تحول سلامت، دریافتهای غیر متعارف کاهش چشمگیری داشته است.
وی با اشاره به پیگیری پروندههای بیماران توسط وزارت بهداشت گفت: ما با یک روش علمی، از سوی نهادی خارج از وزارت بهداشت، بعد از گذشت یک هفته الی یک ماه از ترخیص بیمار، به طور سیستماتیک با بیماران و خانوادههای آنان تماس میگیریم و این موارد را پیگیری میکنیم.
حریرچی در پایان تصریح کرد: بیماران و خانواده آنها نیز اگر با موارد درخواست دریافت مبلغ بیش از موارد قیدشده در صورتحساب مواجه شدند میتوانند مورد تخلف را به سامانه تلفنی 1690 اطلاع دهند تا برخورد قانونی با این موضوع صورت گیرد.
منبع: ایسنا
X Share
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین