وزارت خارجه نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا را محکوم کرد

کد خبر: ۳۹۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۵ - ۱۰:۴۰
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حملات هوایی ارتش تروریستی آمریکا در ساعات اولیه بامداد یکشنبه مورخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۵ به چند تأسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی کشور را به شدت محکوم می‌کند.

وزارت خارجه نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا را محکوم کرد

وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا در بامداد ۷ تیر ۱۴۰۵، تاکید کرد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهدشکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حملات هوایی ارتش تروریستی آمریکا در ساعات اولیه بامداد یکشنبه مورخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۵ به چند تأسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی کشور را به شدت محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است، این حملات وحشیانه که نقض آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ است، نشان می‌دهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهدشکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.

وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسئولیت‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیر کل این سازمان در قبال صلح و امنیت بین‌المللی، بر عزم خود برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران در برابر تجاوز نظامی آمریکا، وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، تأکید می‌کند.

ارسال نظر
captcha
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین