|
امروز: دوشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۰۵:۴۹

کارشناس آمریکایی: واشنگتن به‌دنبال هر راهی برای فرار از شکست در ایران است

کد خبر: ۳۹۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۵ - ۰۹:۳۹
پس از اعلام آتش‌بس ۲ هفته‌ای در جنگی که با حملات غیرقانونی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران شروع شد، آمریکا در ۲۳ فروردین با میانجیگری پاکستان وارد مذاکره با ایران شد تا شاید بدون خسارات بیشتر به جنگ خاتمه دهد اما این تلاش ها بی‌نتیجه مانده است.

کارشناس آمریکایی: واشنگتن به‌دنبال هر راهی برای فرار از شکست در ایران است

«ارل راسموسن» کارشناس آمریکایی و معاون پیشین مدیر مرکز اوراسیا به خبرگزاری «ریانووستی» گفت که ایالات متحده در تلاش است هر راهی را برای جلوگیری از شکست در ایران پیدا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، وی گفت: «آمریکا به‌دنبال هر راهی برای جلوگیری از شکست است اما احتمالا در نهایت مجبور به این کار خواهد شد؛ در غیر این صورت آینده نامشخص خواهد بود.»

به نوشته ایسنا،این کارشناس همچنین انتظارات مبنی بر اینکه تهران در این درگیری تسلیم شود را «غیرواقع‌بینانه» توصیف کرد.

راسموسن هشدار داد که تشدید بیشتر تنش‌ها می‌تواند تاثیر جدی بر اقتصاد جهانی داشته باشد.

وی افزود: «دونالد ترامپ می‌داند که ادامه تشدید تنش‌ها احتمالا جهان را به سمت رکود یا حتی بحران اقتصادی جهانی سوق خواهد داد.»

پس از اعلام آتش‌بس ۲ هفته‌ای در جنگی که با حملات غیرقانونی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران شروع شد، آمریکا در ۲۳ فروردین با میانجیگری پاکستان وارد مذاکره با ایران شد تا شاید بدون خسارات بیشتر به جنگ خاتمه دهد اما این تلاش ها بی‌نتیجه مانده است.

ارسال نظر
captcha
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین