|
امروز: دوشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۰۶:۲۴

نشست چهارجانبه وزیران خارجه عربستان، ترکیه، پاکستان و مصر در آنتالیا

کد خبر: ۳۹۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۵ - ۰۸:۴۱
بر اساس بیانیه وزارت خارجه عربستان، شرکت‌کنندگان در این نشست بر حمایت از تلاش‌های میانجی‌گرانه پاکستان میان ایران و آمریکا تأکید کردند؛ تلاش‌هایی که با هدف دستیابی به آتش‌بس پایدار و جلوگیری از تشدید بحران در منطقه دنبال می‌شود.

نشست چهارجانبه وزیران خارجه عربستان، ترکیه، پاکستان و مصر در آنتالیا

در ادامه تلاش‌های منطقه‌ای برای مهار تنش‌ها، وزیران خارجه چهار کشور کلیدی در آنتالیا گرد هم آمدند تا بر حمایت از مسیرهای دیپلماتیک و کاهش تنش در منطقه تأکید کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، نشست چهارجانبه وزیران خارجه عربستان، ترکیه، پاکستان و مصر در شهر آنتالیای ترکیه برگزار شد و طی آن، آخرین تحولات منطقه‌ای و راه‌های کاهش تنش مورد بررسی قرار گرفت.


طبق گزارش الحدث، بر اساس بیانیه وزارت خارجه عربستان، شرکت‌کنندگان در این نشست بر حمایت از تلاش‌های میانجی‌گرانه پاکستان میان ایران و آمریکا تأکید کردند؛ تلاش‌هایی که با هدف دستیابی به آتش‌بس پایدار و جلوگیری از تشدید بحران در منطقه دنبال می‌شود.


در این دیدار همچنین هشدار داده شد که ادامه تنش‌ها می‌تواند پیامدهای جدی امنیتی و اقتصادی برای منطقه و جهان به همراه داشته باشد، از این رو تسریع در روند گفت‌وگوها و تقویت راه‌حل‌های دیپلماتیک در اولویت قرار دارد.

ارسال نظر
captcha
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین