اراکی، عضو خبرگان:کسی که در ملا عام مرتکب جرمی شد، عکس گرفتن از او حرام نیست / اگر عکس گرفتن در ایجاد بازدارندگی موثر باشد، بنابراین واجب است
کد خبر: ۳۸۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
از شخص معین عکس گرفتن تجاوز به حریم آن فرد است اما کسی که در ملا عام جرمی مرتکب شد عکس گرفتن از او حرام نیست، بلکه حتی عکس گرفتن از او موثر در رد او و یا رد دیگران تحت عنوان نهی منکر واجب هم است.

محسن اراکی در حاشیه جلسه اول درس تفسیر خود در ماه مبارک رمضان به حادثه اخیر درمانگاه قم و بعضی موضعگیریها در رابطه با آن پرداخت.به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ بخشهایی از اظهارات وی به شرح زیر است:
از شخص معین عکس گرفتن تجاوز به حریم آن فرد است اما کسی که در ملا عام جرمی مرتکب شد عکس گرفتن از او حرام نیست، بلکه حتی عکس گرفتن از او موثر در رد او و یا رد دیگران تحت عنوان نهی منکر واجب هم است.
بنابراین این صحبتی که بعضی ها کرده اند که عکس از این خانم حرام است ناشی از قلت فقه و ضعف فقهی است. از کسانی که باید روی اصول صحبت کنند انتظار نداریم اینگونه صحبت کنند.
X Share
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
اخبار روز
گزیده ها
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین